Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 ... i mangel på overskudd. Han mener det er unormalt å være så sliten, trett og energiløs. Vi har to gutter på snart 3 år og 5 !/2 mnd. Jeg begynner da selv å tenke over om dette er normalt eller ikke. Vel, jeg blir stressa av alt husarbeid som må gjøres i tillegg til barnestell og kos. Føler det alltid er noe som venter, og har konstant dårlig samvittighet for å forsømme ett eller annet. Men det er klart det er krevende med to små også, og sambo kommer liksom i siste rekke mtp sex og kos... Hvordan er det med dere? Jeg trodde det var vanlig å ha det slik, er det han som ikke skjønner eller er det jeg? Har dårlig matlyst om dagen, og får ikke i meg så mye. Det gjør ikke saken bedre. Men tror det kommer av at jeg setter meg selv i siste rekke, og spiser når jeg synes jeg har tid. Og jeg ER sliten, jeg har ikke sexlyst, og føler mest for å sove når kvelden kommer. Er jeg alene om dette?? Jeg tror nemlig det
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 han bør vel avlaste deg litt mer før han sender deg til legen tror jeg... ha frukt tilgjengelig, og spis litt innimellom slagene (tror jeg spiser en kg epler i uka) ganske vanlig å bli sliten med to små. har bare en selv, men kjenner folk med to. de krever jo sitt.. spør om hjelp! om ikke han vil/kan/gidder, er der kanskje andre som kan?
Mor di! Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Har det akkurat likt deg!!! Har bestilt time hos legen for å teste meg for stoffskifte, jern, vitaminer ol...helt pyton å ha det slik. I tillegg tar jeg utrolig lett til tårene, og blir sint og irritert for den minste ting. Håper virkelig de finner ut noe, og det er sikkert ikke så dumt å ta seg en tur til legen tror jeg..
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Nei det er du absolutt ikke!!! Du trenger ikke å gå til legen, du trenger å komme deg ut litt og få litt kvalitetstid for deg selv, helt alene. Jeg kunne skrevet det innlegget ditt for en liten stund siden. Gikk litt på veggene etter å ha vært hjemme i 7mnd, for babyen min ville bare kose hele tiden, ikke være for seg selv så jeg fikk gjort noe husarbeid engang, måtte alltid ta henne med på badet når jeg skulle på do ellr dusje. Spiser lite gjør jeg enda - har ikke tid, stemmer man setter seg selv i siste rekke. Men når vi ikke spiser så får man jo ikke energi heller, men d r ikke så gøy å lage mat til seg selv når man r alne hjemme mitt i alt som skal gjøres. Kan ikke mannen din ta litt mer ansvar sånn at du får slappet litt av?! (hva kan legen gjøre da, gi deg noe medikamenter som fortrenger at du faktisk trenger å roe ned litt? sånn at du blir enda mer effektiv). Hvor mye og hva gjør mannen din siden han aldri blir sliten av baby og barn og idet hele tatt? Det er ikke unortmalt å være sliten når man er mamma - klart det er kjekt og kos og det beste vi har opplevd!!! men det krever jo ufattelig mye, det krever ALT!, det er "lov" og bare menneskelig å bli sliten.
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 En annen og veldig vesentlig ting er at kvinner krever altfor mye av seg selv.
Legekjærringa Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 kan være noe så "enkelt" som lav Hb. Du ble vel testet for det på 6 ukers kontrollen din, men ting kan jo endres etterhvert, og hvis du har dårlig matlyst så får du ikke i deg nok mat som mat i forhold til den energien du bruker. Jeg har bare 1 og er dødssliten, men har lav Hb også. Ikke sover jeg noe særlig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå