Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er altså helt grønn på det området her, men sambo og jeg kom til å tenke på noe i går. I begynnelsen skal jo ungen ha mat rundt hver 3. time, også om natten. Stemmer dette? Men noen babyer sover jo hele natten (har hørt om sånne drømmebarn). Man vekker dem vel ikke da for å mate dem? Noe av grunnen til at de er våkne hele tiden er vel at de er sultne eller? Som sagt, sikkert idiotisk spørsmål, men dog
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 jeg er 3 gangs mamma og 1 mann var våken nesten hele tiden ,pga ADHD,nr2 fikk flaske kl 10 om kvelden og våkna 07 på morran ,jeg vekka ho ikke babyn regulerer seg selv,våkner når er sulten .3 man han er 3uker i morgen og han våkner hver 3 time eller hver 4-5og er sulten dem sier ifra ja hehe.
Mooncake Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Ja, mat ca hver 3 t når de er nye. Til å begynne med har ikke babyen soverutiner. Derfor anbefales det at natten er "mørk" og rolig (det skal liksom ikke skje noe da). På dagen sover gjerne babyen i et lyst rom, med lyder (radio f.eks). Etterhvert vil babyen sove lenger om natten fordi det ikke er stimulig å få da. La babyen sove når det vil (jeg vekket på dagen hvis hun sover lenger enn 3t). Du trenger ikke å vekke babyen på natten for å gi mat, så lenge h*n legger på seg ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå