Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Har noen venner som har bikkjer som alltid går løs. Barnet vårt er redd for disse, men de viser ikke hensyn til dette og lar de gå løs alikevel. Syns dette er noe respektløst, hva syns dere?
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Ja det syns jeg var respektløst. Hørtes ikke ut som veldig gode venner... stakkars lille barnet..!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Det er da båndtvang her i dette landet? Det må de respektere.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 synes ikke det er respektløst hvis det er hjemme hos seg selv... men om de kommer på besøk hos dere og dere har sagt at barna blir redde så er det respektløst!! Men dere må si ifra.... ikke alle forstår slike ting!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Ute eller inne? Når de er på besøk hos dere? Har du høflig spurt om de kan ha hundene i bånd når dere treffes? Er det hunderase som er glad i barn?Kanskje dere kan hjelpe barnet til å bli fortrolig med hunden?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 HI her. De er løse samme hvor vi er.... Barnet vårt er ikke så lite lenger (3 år - men skrev her siden mer respons), men h*n er mer redd enn vanlig for flere ting. De sier heller ikke fra at de slipper ut bikkjene om vi venter utenfor og da kommer de byksene ut. Ser at barnet vårt blir helt stresset av dette og ikke klarer å være seg selv. Har sagt det til de, men virker ikke som de tar det til seg....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Det er båndtvang her i landet! Jeg var en tur i parken med min lille datter som akkurat hadde begynt å gå. Hun er kjempeglad i hunder men ikke når de hopper på henne og er helt ville. Denne hunden (papillon) gikk løs med eierne langt av gårde på slep. De reagerte ikke engang da de så den gråtende datteren min og meg som febrilsk prøvde å få vekk hunden fra datteren min med en arm (den andre hadde jeg jo datteren min i). Hunden hoppet og hoppet. Da måtte jeg til slutt rope at de skulle fjerne hunden sin før jeg tilkalte politiet. Da kom de i en fart gitt, og skammet seg etterpå. De ba om unnskyldning, men det kunne fort ha skjedd noe værre (at hunden hadde bitt oss). Jeg liker hunder, men ikke at de skal få fritt spillerom på bekostning av våre dyrebare barn.
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Det høres ikke ut som gode venner!! Jeg ville "streiket" med å treffe de hvis de ikke tok datteren min sin redsel på alvor!! Hun kan jo få traumer av det!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Takk for svar. Føler at dette er ganske vanskelig ja. Skal kanskje ha h*n der når vi skal bort, men vet ikke helt om jeg har så lyst. Blir jo bekymra. Men det er liksom eneste muligheten vi har til å få tid alene og....
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Hva sier datteren din selv om å være der når dere skal bort? Hva sier hun til mammaen sin om at de hundene går løs?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Kun båndtvang mellom 1. april og 1. august. På privat grunn, i hagen etc, er det IKKE båndtvang. Kan dere ikke bare be dem ta hunden i bånd????
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Ho sier ikke så mye om det. Jeg prøver å fortelle henne at de er så ivrige fordi de er glade. Men er jo ikke så lett for henne å forstå når ho er så redd stakkar.
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Du må prøve å spørre henne om hun har lyst å være der mens mamma og pappa er hvor d et nå er dere skal. men dersom hun er så fryktelig redd hadde jeg aldri etterlatt henne der.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Skal gjøre det, takk for tips. Har tenkt å snakke med de om dette før ho eventuelt skal være der. Lenge til ennå, men føler heller ikke at det er så lett å dra fra ho.
petite fleur Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Jeg ville aldri etterlatt ungen min der under sånne forhold, men så er jeg jo redd hunder selv. De få vennene jeg har med hund (har heldigvis ikke så mange av de i omgangskretsen), plasserer hunden i bånd/ på et annet rom når de vet vi kommer - uten å spørre. Deilig å ha venner som tar hensyn....;-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Så lenge det er dere som kommer inn på deres område så kan jeg ikke si at jeg syns det er respektløst av de å la hundene være løse... Det er jo de som bor der. Men når de vet at barnet deres er redd så kan de jo be de være rolige og være på plassen sin. Sett deg på gulvet sammen med hundene og eierne deres, la de holde kontrollen på de, mens du hjelper barnet ditt å ta kontakt med hundene, og vise henne at de ikke er farlige, og at de blir mindre ivrige om h*n ikke løfter armene, hyler eller en annen reaksjon som hundene kan tyde som lek fra hennes side. Men at h*n skal være rolig i nærheten av de, og når h*n skal klappe de så ikke ta hånden over hodet på de, men under haken på de. Håper barnet ditt får et bedre forhold til hunder, ikke noe kjekt å være redd.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Enig med Queen of the road... Men hvis dattera di er redd hundene og dette venneparet ikke tar hensyn til det, ville jeg ikke latt de passe henne. Det kan jo gjøre at ungen din blir enda mer redd for hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå