16aprilbaby Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hei! Det står overalt om at det er heeelt vanlig med kynnere i siste del av svangerskapet. jeg har ikke kjent en eneste en! Noen flere som meg eller?? Er i uke 37 allerede. Vil en person med mange kynnere være mer forberedt før fødsel enn en uten? Det er vel sånn at livmoren forbereder seg til alt som skal skje, og at det slår ut i kynnere... Eller?
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har i alle fall forstått det slik at kynnere er livmoren som "trener", for og være godt rustet til fødsel... Men kansje du bare er "veltrent" fra før:)
ingrid_83 Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Hei jeg er i slutten av uke 38.. Har ikke opplevd såkalte kynnere heller... Men skal vel bare være glad til.. Eneste er at jeg forbereder meg til å gå over termin, siden jeg har så få plager. Er førstegangs så har ikke noe særlig peil...
16aprilbaby Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Hehe, ja vi får si det sånn. Ikke akkurat den muskelen jeg har full kontroll over, men er den i god stand så er jeg iallfall takknemlig!!
*Timulia* Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Er gravid m nr. to. Første gang hadde ikke jeg heller en eneste kynner (eller andre symptomer på at jeg var gravid for den del....bortsett fra magen da!). Og (sorry) gikk 15 dager over tida og ble satt i gang.... Vet jo ikke om det har noen sammenheng, men kan nok kanskje være greit å forberede seg på å gå litt over? Er jo uansett ikke uvanlig med førstemann. Blir spennende å se hvordan det blir for meg denne gangen, for nå har jeg alle symptomene og vel så det..... :-) Uansett: Lykke til!
vår baby Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Hei. Jeg er i uke 36. Jeg har heller aldri kjent noe til de derre kynnerene. Tror ikke det er fordi vi ikke har de, men er ikke alle som får noe vondt av dem. Jeg merker av og til at magen blir helt hard. Tror det er når jeg har dem. Kjenner jenter som heller ikke har kjent noe til dem. De har ikke gått langt over termin, heller motsatt. Jeg tror ikke at det har noe å si for om man føder tidlig eller sent om man har "merket" kynnere...
Mojo med trollungen Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hei hei jenter. Uke 35 her og har hatt en kynner for mange uker siden hehe. Kjenner ikke noe til verken kynnere eller andre sånne smerter som nedpress e.l Men det er jo ikke alle som kjenner kynnere selvom vi faktisk har dem?! Er selv førstegangs så er ikke dreven men tror jeg er glad jeg slipper kynnere jeg
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Det er ikke alle som kjenner dem, men du har de nok for det. Mer vanlig å kjenne/bli plaget av dem for flergangsfødende. Merker du noen gang at magen er helt hard? Det er en kynner. For meg, 2. gangs, kjennes det litt ut som om jeg stopper opp i toppen av en sit-up og bare holder, holder,holder,holder. Nå på slutten av svangerskapet er det som om noen har utstyrt mini med en liten kniv som hun stikker med oppi livmorhalsen i tillegg. Har visst noe med modning ågjøre.
to små søte Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 hei hei.. hadde ingen kynnere i mitt forige svangerskap og fødte 2 dager før termin, har ikke hatt no nå heller er i uke 36 så tror kanskje ikke det har så mye å si.. håper jeg føder rundt termin nå å..
ingrid_83 Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 det er godt vi er forskjellig ihvertfall, kjiipt å gå å tro, pga ditt og datt så kommer man til å gå langt over termin... Prøver å ikke tenke for mye på det, man skal bare være glad man slipper alle disse plagene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå