Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Lillemann er 3 måneder nå, og de siste par dagene har jeg lagt merke til at puppene mine er så slunkne. Før var de det på kvelden, men alltid masse melk på natten og formiddagen. Jeg har ikke gjort noe annerledes mtp kosthold osv, men har gått kraftig ned etter fødsel (ca 10 kg under normalvekten min). Mulig pga amming. Hva tror dere? Mister jeg melka? Når han suger kommer det jo ut melk, men ikke så sterk stråle som det har gjort tidligere. Huff, har ikke lyst til å begynne med erstatning, men må man så må man...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Kan du veie han før og etter amming på helsestasjonen. Og kanskje låne ei brystpumpe så du får sjekka hvor mye du får ut med den? (Gir ikke riktig svar for ungen får ut mye mer enn pumpa). Mora mi sa hun hadde slunkne bryster på slutten da hun fullammet meg og min søster men at vi likevel la på oss bra. Kan hende vekta di har noe å si.. Hvis ungen legger på seg fint så blir det litt tull å begynne med tillegg om du ikke vil slutte å (full)amme da... Hvis du ser det an litt til så kan du evt introdusere velling/grøt snart.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Takk for svar. Skal til HS til uken, så da kan jeg jo evt veie han før og etter og snakke med henne om det. Pumpe meg har aldri vært noen suksess. Har el pumpe, men uansett om puppene er fulle, får jeg ikke ut noe særlig.. Ja grøt/velling gleder jeg meg til å introdusere, men bør vel vente et par uker iallefall..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Kom på en ting til... at puppene er mer slunkne nå kan bety at din produksjon er tilpasset bedre til babyens behov. Kanskje produserte du for mye i starten. Kan hende du har mindre, men fetere melk også. Er ikke et fenomen som heter å miste melka, det er en myte. Man kan omtrent alltid opparbeide mer melk. Ved stress kan en få problemer med utdrivingsrefleksen - det kan virke som man mister melka da. Kan hende vektnedgangen henger sammen med stress også ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå