Gå til innhold

mat til 5-6 mnd gamle babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gir dere babyene deres på 5-6 mnd i løpet av dagen. ?

er litt usikker på om jeg gjør " riktig" . jeg pleier å gi jenta vår grøt til frokost , middagsglass i ett-to tiden, melk i fem tiden og grøt til kvelds rundt kl sju-åtte. er dette ok ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gir vi bare mme. Og kanskje litt velling på kvelden..

Skrevet

Syns det er så mange som gir så mye mat til små babyer. En skal jo helst vente til barnet er 6 måneder før en begynner å introdusere mat. Skal jo helst fullamme til 6 mnd.

Skrevet

Gir mest mme, så får hun litt grøt, fruktglass, middagsglass på formiddagen... men dette er veldig tilfeldig. De skal vel strengt tatt klare seg på bare mm eller mme til de er 6 mnd. Hørtes mye ut det du gav, men jeg er ikke noe spesialist... Jeg gjør bare slik jeg føler er riktig for snuppa mi.

Skrevet

hun gulper så mye av melk, derfor begynte vi litt tidligere med fast føde .( hun blir 6 mnd om en uke ) hun virker mer fornøyd nå enn da hun kun fikk melk. fortsetter slik jeg gjør det nå. men takk for svar..

Skrevet
barn er forskjellige, noen trenger mer mat enn andre, også før de er 6 mnd. hvis jenta di er mett og fornøyd, er det sikkert passe!
Skrevet

enig=)

Så lenge hun virker fornøyd, syns jeg bare du skal fortsette=)

Skrevet

Syntes ikke det så ut som om at du gir henne for mye. Det er du som kjenner ungen din best og vet hva hun vil ha og hvasom passer for henne:)

Min blir 6mnd om 1 uke, og sånn ser det ut her:'

Pupp i 7-7.30 tiden

Kanskje litt mer pupp i 9.30 tiden

Grøt og fruktpure i 11 tiden

Pupp i 13-14-tiden

Et halvt middagsglass sånn i 16-tiden (Men dette er ikke fast enda)

Pupp og grøt i 18-19 tiden igen..

Ser nå at mesteparten av dagen består av mat, men det er ikke store mengedene han spiser..

Men gutten min er strålende fornøyd, så jeg fortsetter i denne retningen uansett hva andre sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...