Gå til innhold

hvordan merke at hodet er festet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merker man at hodet har festet seg, og når gjør det vanligvis det??

noen med erfaringer som vil dele med meg??

jeg er førstegangs og 29+4 og synes de siste dagene at det virker som om babyen har lagt seg anneledes, lå på tvers ved siste lege besøk. her en kveld var det fryktlig mye aktivitet(i flere timer sammenhengene) , og masse kynnere hele kvelden, og etter det har er merka et helt annet bevegelses mønster og virker som om hodet ligger langt ned i bekkenet, da sparkene kjennes oppover i magen, når babyen hikker så kjennet jeg det helt nede ved skambenet eller hva det nå kalles(før kjente jeg det mer midt i magen) , og blæra blir berørt hele tiden av små bevegelser fra babyen, ubehagelig da det føles ut som jeg skal tisse på meg hele tiden..hehe..

har også de siste dagene hatt endel kynnere ved både aktivietet og ro hele kvelden...

det er vel ikke mulig at det har festet seg allerede??

er så redd for at det blir for tidlig fødsel da det er som dette allerede i uke 29+4...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok alltfor tidlig at babyen har festet seg, men den synker jo lenger og lenger nedover i bekkenet så det du kjenner er jo helt normalt. babyen presser mer og mer nedover i bekkenet og urinblæren din. du kan ikke kjenne at babyen har festet seg, det må sjekkes av jordmor/lege ved en liten undersøkelse.

Skrevet

glemte å si at siden du kjenner sparkene på et annet sted, så er det nok fordi babyen har snudd seg med hodet ned. men den trenger ikke å være festet fordi. festing er heller ikke noe tegn på for tidlig fødsel. mange som fester seg og så løsner igjen før fødsel, men tror nok bare at babyen som har lagt seg med hodet ned, og er på vei nedover i bekkenet slik den skal på dette tidspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...