Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på UL. Men mannen min er helt "hektet" på at denne gangen SKAL vi vite det. Har en gutt og en jente fra før av. Her er det akkurat like kjærkomment uansett kjønn. Å ønsker å holde på denne spenningen helt frem til fødselen :-)

Vet at det er svigermor som står bak denne holdningen, men jeg vil ikke vite det bare for at andre er nysgjerrige.

Mannen min har faktisk blitt temmelig sint på meg, for at jeg ikke vil vite kjønnet denne gangen. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig. Vi har da både jente og gutteklær liggende etter de to første, så det er igrunn ingen ting som må handles inn.

Nesten så jeg vurderer å få vite kjønnet, å holde det for meg selv, he, he... Nei, det blir nok ikke noe av.

Hva synes dere, skal jeg stå på mitt, å si på UL at jeg ikke vil vite. Eller skal jeg la mannen få viljen sin?

Syns nesten det er litt rart jeg om han ringer rundt til familien å sier "det blir en gutt!", eller "det blir en jente" 20 uker før fødselen... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mor, mener jeg dette er mors rett å få bestemme :)

(stakkars mannen min!)

Men det høres ut som om du skal på UL alene??

Da er det jo iallefall ikke et problem, noen ganger ligger babyen slik til at det dessverre er umulig å se.... !

Skrevet

Tja... Ikke så greit dette. Det er nå en gang slik at det er kvinnen som går gravid, og det er hun som daglig kjenner det på kroppen på alle mulige måter. Nettopp av denne grunn synes jeg det er viktig å ta ekstra hensyn til far denne perioden. Jeg har nok vært litt rundere i kantene enn ellers, for å si det sånn... Så hvis det var viktig for min mann å få vite kjønn (=han hadde veldig lyst), hadde jeg nok bøyd av. For at han skal føle seg så inkludert som mulig.

MEN her virker det som det er svigermor som styrer ønsket. Og da skulle han ha argumentert godt for å få gjennomslag! Da kunne jeg på ren trass finne på å si at vi ikke skulle vite kjønnet, selv om jeg egentlig ville. Så barnslig kan jeg være!

Nei, det virker som det eneste fornuftige er å ta en skikkelig prat om hvorfor det er viktig å vite/ikke vite. Måtte den med de beste argumentene vinne!

Skrevet

Du bestemmer! Den fordelen må vi jo ha....du kan jo kanskje roe ned svigemor ved å fortelle henne at: " vet du hva,- ul- undersøkelsen gikk veldig bra, det ser ut til at alt er bra med babyen!", eller noe i den dur.... Nei, jeg vet kjønnet for jeg ville vite det, men det var min avgjørelse. Svigermor eller andre har ingenting med det å gjøre! Du skal jo ha nr. tre og vet hva dette går ut på, ønsker du å få greie på det ved fødselen så blir det slik! lykke til

Skrevet

Nå har vi jo ikke UL for å sjekke kjønnet, men for å sjekke at alt står bra til med den lille. Og det er jo ikke bestandig en kan se kjønnet heller....hr til og med lest om UL- teknikkere som blir litt irritert når det er det eneste folk er opptatt av.

Vi vil heller ikke vite hvilket kjønn babyen har, heldigvis er min kjære og jeg enige da. Så får alle andre mene det de vil, det blir en gutt eller jente uansett. Og litt spenning må man da kunne beholde til slutten også, synes jeg (dersom man ønsker det).

Men jeg legger også merke til at "alle" er veldig opptatt å få vite om vi skal ha gutt eller jente...vi håper å få en frisk baby, det er det viktigste for oss. Og av og til lurer jeg på hvorfor alle er så opptatt av akkuratt dette med kjønnet hele tiden. Skjønner jo at noen ønsker å planlegge litt rosa eller lyse blått, men det får da være opp til hver enkelt.

Så det beste er vel å fremme dine synspunkter så rasjonelt som mulig, og håpe at din mann forstår deg . Hva andre enn han mener er mindre viktig...

Skrevet

syns egentlig du skulle få lov å bestemme det:) her er det jeg som veldig gjerne vil vite. mannen min er ikke like opptatt av det, men det er greit liksom:)

-og om min sviger hadde mast, så hadde jeg av prinsipp nektet. jeg er svært glad i henne altså, men hun har da ingenting med slikt....ingen andre heller egentlig.

Skrevet

Kanskje svigermor har planer om å lage noe fint til babyen - strikke kjole eller dress og det er derfor hun har lyst å vite det... Men syns ikke hun skal få avgjøre der likevel altså! Det er jo dristig å stole alt for mye på hva de sier - de tar jo feil innimellom på kjønn også. syns selvfølgelig uansett at det er deres valg som foreldre

Skrevet

Hmm jeg skrev innlegget over deg, og er veldig opptatt av at det er opp til hvert enkelt par om de vil vite kjønn eller ikke (hvis det er mulig). Det er jo et "tilleggsgode" ved UL å se dette, det er jo den medisinske undersøkelsen som er det viktige. Jeg tror det er det viktigste for alle par å se om alt står bra til der inne, langt mer enn kjønn. Men, for å ta oss som ønsker å vite kjønnet litt i forsvar: Vi har vært igjennom mye tøft. For meg var det veldig viktig å vite kjønnet,- ikke fordi jeg ville mer ha et kjønn, men for å kunne starte forberedelsene tidlig. Vi har nå et navn på gutten, vi snakker om lillebror som en del av familien og han har fått mer en identitet, noe jeg sliter med etter tidligere erfaringer. Somregel er det ikke noe dramatikk rundt dette, men særlig mor som går gravid vet inni seg hva hun ønsker å vite og ikke,- hvordan hun vil forberede seg er litt privat og jeg synes det skal respekteres. Både å vite kjønnet eller ikke.

Skrevet

synes man skal være enige jeg da..om man vil vite kjønnet eller ikke :)

Ville ikke vite med nr 1 jeg heller..ville ha spenninga :)

Med nr 2 ville jeg vite..ville prøve den varianten også..men hun ville ikke vise seg hun hehe..men fikk vite det på en senere UL da jeg var på vekstkntroll..men da hadde jeg ikke mange ukene igjenn

Denne gangen vil jeg også vite..har jo ikke fått oppleve det å vite tidlig enda hehe..men synes det er spennede å ikke vite også..så skjønner deg godt jeg..jeg er bare litt for nysgjerrig til å la være å spørre etter kjønnet..skal på UL neste uke..så får vi se om den vil vise hva den er :)

Synes du skal holde på ditt jeg..hadde ikke samboe ville vite..og hadde lyst å ha den overraskelsen..så hadde jeg bare måtte bite tenna sammen for hans skyld :)

Skrevet

hvorfor noen er så opptatte av kjønn..kan svare for meg selv da..jeg er bare rett og slett for nysgjerrig :) Ville ikke vite med nr 1 ..med nr 2 ville jeg vite..men fikk ikke vite det før ganske nært terminen

Men jeg hadde uansett ikke tørt å stolr 100% sikker på det hade vært rett kjønn da..som JM sa til meg da jeg endelig fikk vite..du får ikke lov å dra å kjøe rosa kjole :) For det er aldri 100% sikkert :)

For meg spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente..har to jenter fra før..ei jente er like velkommen som en gutt :) Bare det er friskt.

Det jeg grur/gleder meg mest på UL neste uke er jo om babyen er frisk å har det bra..og for å se det lille knøttet i magen min :)

Kjønnet er bare av ren nysgjerrighet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...