Gjest Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hva sundt er godt sammen med dette da? Vi har ikke vært noe flink her, har vi hatt spaghetti, så har vi kun hatt det, men nå må vi skjerpe oss. Hva er best til dette, grønnsaker eller salat? Klarer ikke se (smake) for meg noen av delene egentlig siden jeg ikke er vandt til å ha noe til...
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Skal du ha noe saus eller annet tilbehør til spaghettien? Salat er godt ved siden av. Isbergsalat, cherrytomater og agurk, feks. Nam!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Litt usikker på hva du mener, men her i familien elsker alle Tagliatelle med pesto. Serveres med salat og evt hvitløksbaghuetter.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Ja det vi pleier å gjøre er å koke spaghetti (fullkorns) og så bruner jeg kjøttdeig, heller av fettet som kommer ut av kjøttdeigen og har over Dolmino sin pastasaus, synes den er så god :-) Kyllingskjøttdeig synes jeg ikke er noe godt, men spiser mye ren kylling ellers da. Tenkte mer på tilbehør nå. Salat altså?
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Det var tilbehøret jeg mente :-) Ser ut som salat er mest vanlig da.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Ja, salat er godt til. Også som spetakkel nevnte, baguetter, enten vanlige eller med hvitløk. Mmmm ble sulten jeg nå!
To tette + snart ei med flette Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Her gjør vi det som dere, med Dolmio saus, den med ekstra hvitløk (KJEMPEGODT!!!). For å gjøre det sunt har jeg grønnsaker i sausen jeg, bruker å ha dette i: Paprika, sopp og løk som jeg steker først, og ca en finrevet gulrot. Guroten gir en litt søtlig smak, så ikke ha i for mye, med mindre det faller i smak da
knøttet 2007 Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 River gulrøtter med ostehøvel i lange strimler og kutter brokkoli i buketter. Har dette i kokevannet med fullkornspastaen. Passelig kokt, sunt og faktisk veldig godt. Kjapp saus er Toros pastasaus med urter og ost. Til de aller minste småttene er det kanskje OK å koke grønnsakene skikkelig møre?
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Du kan ha salat ved siden av + gjøre sausen sunnere ved å ha finhakkete grønnsaker i:) paprika, løk, hvitløk er godt oppi.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Å, det var lurt! Nå er jeg ikke så veldig glad i løk akkurat, men sopp, paprika og gulrot er godt :-)
To tette + snart ei med flette Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Man bruker så klart det man liker Er sikkert mange andre ting som er godt i også, f.eks. squash.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Hm, ja det var også noe. Mini kan vel ikke spise dette vel? Får koke noe potet og gulrot til ham så kan han få bittelitt spaghetti og saus på. 3 åringen spiser ikke brokkoli i det hele tatt, men gulrot er de glad i alle tre :-)
Lekamøia Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Her er noen eksempler på det vi bruker sammen med spaghetti: - Hjemmelaget kjøttsaus av kyllingkjøttdeig, boksetomater, løk, squash, hvitløk og masse urter. Stek kjøttdeigen og ha den i en kjele, ha i løk og hvitøk og la det frese sammen med kjøttdeigen til løken er myk, ha i squash og boksetomater (i små biter, gjerne den krydrede typen), en liten klype sukker, salt, pepper og evt frisk chili. La det småkoke 20-30 minutter og ha i masse friske urter rett før servering. Serveres sammen med en grønn salat. - Spaghetti med grønn pesto, pinjekjerner og salat. Kok spaghettien som vanlig, rør inn masse pesto og strø over ristede pinjekjerner og server salat til - gjerne en tomatsalat. - Spaghetti vegetar: kok spaghetti som vanlig og stek løk sammen med squash, krydre med masse godt krydder, ha noen pinjekjerner i pannen de siste minuttene og server grønnsakene over spaghettien. - Spaghetti og hvitløksbacon: Denne er stor favoritt hjemme hos oss. Kok spaghetti som vanlig. Stek masse bacon, la det renne av seg i en sil, ha det tilbake i pannen på middels varme sammen med masse hakket hvitløk og la det surre litt på svak varme til baconet fpr masse smak av hvitløken. Server sammen med spaghettien og server tomatsalat ved siden av (tomater i små biter, rødløk i tynne ringer, grønne oliven delt i 2, fetaost, olivenolje, urter og litt balsamico).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå