woo-woo Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 HEr sitter jeg 3,5 uker før bryllupet mitt med en blå hovnet tommel, trolig brukket/bristet........................ Enda ikke ferdig m bordkortene... masse bordpynt og diverse ærender som må ordnes Sønn på 7 mnd som krever sitt og sambo i full jobb og familien bor langt vekke fra oss... hm.......... Noen som vet om Sambo kan sykemeldes fordi jeg trenger han hjemme????
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Nei, han kan ikke sykmeldes, men du må eventuelt få sykmelding. Og kontakte trygdekontoret for regulering av penger. Du skal ha full lønn den perioden du er sykmeldt.
solstråle69 Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Hi, hi, hi! :-) Jeg går utifra at du tuller? :-) Uansett går det vel an å ordne bordkort når mannen har kommet hjem fra jobb, og butikker er jo gjerne åpent til kl 2000. Og nei - mannen din kan ikke ta ut sykmelding på grunn av dette! Men igjen, jeg regner med du bare tuller litt med oss! :-)
woo-woo Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Men jeg jobber jo ikke..... er hjemme med lillegutt i permisjon. Problemet er at jeg ikke klarer å ta meg av han med kun 1 hand som fungerer.......... samtidig som jeg har store smerter...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Hvis du ikke kan ta deg av barnet, kan samboeren din ta ut syk barnepasser - dag. Men han kan ikke det for at du skal skrive bordkort..
A4 Husmor.... Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jeg blr skuffet hvis vi skal være med å dekke en sykemelding pga. du har en brukket tommel. Dere får kjøpe ferdige bordkort! Evnt. kan dere sikkert få noen av slektningene deres som bor langt borte til å ordne dette.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hvis det er snakk om barnepassers sykdom så sykemelder du deg og han tar over permisjonen. Det er lov. Så lenge det går utover omsorgsevnen din og ikke det at du må få noen til å lage bordkort, så går det.
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Dersom du er så syk at du ikke kan ta deg av ungen, kan du sykemeldes og få sykepenger fra Nav, og permisjonen overføres til samboeren din slik at han er hjemme i foreldrepermisjon med 80% lønn fra Nav de dagene. Dere får ikke lenger permisjon av den grunn, men han får noen dager hjemme. Meeeeen.. vet ikke om du hørtes så syk ut, at dere ikke rekker å ordne bordkortene blir nok ikke tatt hensyn til er jeg redd... bare å bruke kveldstiden etter at junior er lagt, regner med dere legger han i 7-tiden når han er blitt såpass stor?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Unnskyld meg, har du brukket tommelen noen gang? Ikke jeg heller. Men jeg vet at å ta seg av en syv mnd gammel baby med kun en hånd, samtidig som at man har veldig vondt, ikke er så enkelt. Jeg er gladelig med og sponser sykepenger for det. Men som sagt, ikke fordi det snart er bryllup.
To tette + snart ei med flette Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Hmmm, kommer nok ann på arbeidsgiveren til samboeren din.... Da jeg gikk gravid med nr 2 fikk jeg matforgiftning, hadde en tass på 11 mnd hjemme også. Da fikk sambo være hjemme for å hjelpe meg, med lønn...snill arbeidsgiver!!! Kanskje samboer får lov til å ta seg fri evt?! God bedring, og lykke til med bryllup!!!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Glemte å skrive til deg at du får nok avslag på den søknaden. Jeg sitter med beinet i gips på 3. uka, og fikk såvidt disp til å ha gubben hjemme! Jeg har tatt opr, så det viser hvor strenge de er.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Skal ringe nå høre om mannen min kan sykmelde seg en ukes tid har så ekstremt mange bilder å sette inn hahahah =0) Nei om han får det burde myndighetene ta seg en tur på legekontorene for en sjekk. Leger kan miste løyve om de skriver ut usaklige sykmeldinger.
___ Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Hvis du ikke kan ta deg av ungen kan far sansynligvis bruke sykt barn/babnepasser dager. Han har 10 av dem i året. Han blir ikke selv sykmeldt. Om du får en sykmelding fra legen kan mannen din muligens få ta over en del av permisjonen mens du får sykepenger. Argumentet om at dere har kort tid til bryllupet og mye å gjøre burde ikke bety noe. Hvis det er det som er det virkelige problemet kan mannen din søke arbeidsgiver om å få benytte noen feriedager i denne forbindelsen. Det er det opp til arbeidsgiver å si ja eller nei til. Uansett bør du vel ta deg en tur til legen slik at du får sjekket hva som er galt med tommelen og eventuelt få en sykmelding om du trenger det. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå