StoltMammaForFørsteGang Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hører så mange meninger om dette med sugeforvirring, og har av flere blitt frarådet å introdusere flaske til Jr. Han hadde et stort sugebehov og vi introduserte smokk allerede på 5. døgnet - han er ikke spesielt glad i smokken sin, men kan kose seg med den av og til. Puppen er han derimot svært glad i! Jeg har lyst til å prøve og gi han flaske. En av mine viktigste oppgaver nå er å amme, men jeg kjenner at jeg er fristet til å pumpe meg og å prøve med flaske slik at jeg har muligheten(!) til å kunne være borte fra han. Hvilken erfaring har dere andre med å introdusere flaske selv om dere ikke måtte det? Jeg har nok melk i massevis...
Mammapudding Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har pumpet og gitt på flaske fra hun var 1 uke ca, det har gått helt fint. Er jo ikke så ofte hun har fått flaske, i starten var det mest for at brystknoppene mine skulle få avlastning. Men er jo kjempelurt sånn at man kan la noen andre mate/passe innimellom:)
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 Gir du han flaske jevnlig slik at han ikke skal glemme hvordan det var, eller bare ved behov (har hørt at 2-3 ganger ila uka er lurt)?
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Lillegutten min fikk smokk allerede på sykehuset.. Av barselpleieren.. Men jeg har masse melk jeg, så det går bra.. De sier det att introduksjon av smukk for tidlig, kan gjøre att det blir vanskeligere å produsere melk, men heldigvis ikke her!=) Uansett, han er 13 dager idag, og har allerede fått flaske ett par ganger av pappa.. Han tar den, men er fortsatt mest glad i puppen=) Så det går bra.. De sier det att barn som blir veldig vandt til flaske, kanskje plutselig ikke gidder ta puppen, og det kan jo være litt kjedelig.. Er jo veldig kos å amme og=) Mindre styr og.. Men litt flaske innimellom skader ikke, så lenge han fortsatt vil ta puppen.. Tror det kan være greit å opprettholde flaskebruken og, venninna mi har ei snuppe på 3 mnd, og ho vil absolutt ikke ha flaske lenger! Fikk det litt i begynnelsen, men så slutta ho, og nå vil lille nurket ikke lenger ha flaske. Så sikkert greit med litt "vedlikehold" av flaske-bruk. Greit å kunne ha muligheten til å overlate mating til far innimellom og=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå