Gå til innhold

Guttemage vs. jentemage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig noe i dette? Selv venter jeg en liten jente, er 24 uker på vei, og har typisk jentemage dvs en bred mage som akkurat har begynt å vise godt (moro!). Er flere som har kommentert at magen min er typisk jentemage. Hvorfor i all verden blir jentemager brede og guttemager spisse? Er det noe i dette? Åssen ser magen deres ut kontra hva dere venter? Stemmer dette på dere? Hadde vært litt moro med en uhøytidelig undersøkelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter gutt, og har typisk guttemage..Men kjenner ei som også fikk gutt, og hun hadde skikklig jentemage..Så tror nok det er helt individuelt

Skrevet

Med min første hadde jeg skikkelig spiss guttemage og fikk en gutt. Denne gangen vet jeg ikke enda hva jeg får, ikke annet enn at jeg skal ha tvillinger. Har 2 uker igjen til ul og håper da de klarer å se kjønnene. Skal sies at jeg har typisk guttemage denne gangen å...

Skrevet

Hadde vell den typiske jentemagen sist, men mangen tror jeg skal ha gutt nå pga magen sitter så lavt..

Men er enda ei jente inni magen min :-)

Skrevet

Det tror jeg er helt individuelt. Jeg har en gutt fra før, og venter jente denne gangen. Magen ser helt lik ut, dvs. den synes knapt nå i uke 27 og det er en liten, samlet bul foran bare. Iflg legen er jeg skikkelig "hul" og har masse plass dypt inne i meg. Hvordan mage du får, har vel mest av alt med din egen fysikk å gjøre.

Skrevet

Kjenner ikke så godt til jente- og guttemager, jeg... Men min mage er iallefall flat og bred, og inni der ligger en liten gutt og koser seg! Er 25+6 nå. Så da er det nok ikke alle mager det stemmer på.

Skrevet

Jeg har hatt typisk guttemage alle gangene, hvor man ikke kan se at jeg er gravid bakfra. Fikk først ei jente, så en gutt, og denne gangen vet jeg ikke. Skal på UL neste tirsdag.

Skrevet

Jeg tror dette bare er gammel "overtro", jeg. Det har nok mer å si hvordan du er bygd enn hvilket kjønn babyen har, når det gjelder magefasongen.

Skrevet

alle sa jeg fikk jente sist, med min jentemage av det brede slaget:) bare jeg som trodde det ble gutt, men jeg fikk rett. jeg har akkurat samme mage nå, så det blir spennende. denne gangen har jeg ikke en så sterk formening.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...