Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Får ekstra vekstkontroll for å se at snuppa vokser som hun skal. I dag var turen kommet for sjekk. Våknet med skikkelig mageknipe og kvalme i dag tidlig og har kommet begge veier så var veldig spent på hvordan det skulle gå å komme seg innover til Ullevål. Bor jo ca 1,5 time unna så.... Måtte har en spystopp underveis, men det gikk bra :-) Var ei ganske masete dame, men vi fikk svar på alt vi lurte på da :-) Viser seg at vesla i magen får det hun trenger ja.... Vekstestimering på 1200-1400 g. Det er er ganske mye større enn normalt når man er 27+6 :-) Ny Ul nå blir om 1 mnd. Må holdes under oppsikt uansett for vi er ikke utenfor risikoen uansett.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg misunner deg nesten litt jeg =/ Jeg vil også ha flere ultralyder..! *hulk* Men.. Jeg er ganske så sikker på at alt står bra til med den lille der inne. H'n har begynt å sparke meg mot ribbena nå =/ Er ordentlig øm der nå a gitt =) Og min bedre halvdel lurte på om jeg har fått sove noe i natt, så aktiv som nurket vårt har vært i natt =P Er godt å høre at alt står bra til med den lille jenta i magen din da=) Håper du ikke blir ordentlig syk med influensa eller noe sånt noe nå..?!?
2 fine små Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Saa fint at alt var bra, det er alltid beroligende. Ikke noe stas med den kvalmen du har naa, og det er jo ekstra godt at noen kommer med oppmuntringer. Merkelig det der hvordan man blir vant til aa kaste opp paa et vis (helt vant blir man heldigvis aldri) saann at man snakker om det litt saann by the way.... =o) Lykke til videre da, godt du er 28 uker naa, det er jo superbra naar man har noe man er bekymret for, hver uke er jo en fest da, og du er langt over grensen for naar man redder barn som blir foedt tidlig for eksempel, en hel mnd. Gaar nok fint dette, og spesielt bra at hun var saa stor da!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Denne jenta har også funnet ribbena.... Får noen kraftige spark av og til ja :-) Jeg håper heller ikke jeg blir mere syk. Virker som om det har roet seg ned litt nå. Kanskje jeg har fått ut dritten :-s
Deidei Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Så godt å høre at hun vokser da.. Var vekstavviket stort? Vi har UL den 7 april vi da.. gleder oss veldig til å se om lillegutt vokser fortsatt like mye som før.. På forrige ul var han +26% større, og vekta ble ca 2800gr... (det var i min uke 32+4). Ikke bli syk nå da.. huff... ikke noe godt det. Har selv ligget med dårlig mage selv i påsken, men det har ikke hindret meg i å spise da..hihi... Masse god bedringønsker til deg...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Skal vel normalt være ca 1000 g nå så litt større var hun. Hun snakket om at størrelsen tilsvarte uke 29. Sånn som jeg regner da må hun være min 20% større da.... Nå har jeg sovet i nesten 1,5 time og kunne fortsatt sovet leeeenge tror jeg. Fortsatt kvalm og veldig sliten kjenner jeg. Ikke helt god i magen heller nei :-( Dette blir faktisk 3 gangen jeg har omganssjuken på 15 uker. Hadde håpet at jeg ikke skulle få mere av dette nå! Det går fort frem til 7 april og ny UL da, blir spennende å se hvor mye han blir målt til da!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Vi har fått time til vekst kontroll UL i uke 32, det er 10 lange uker til. Men jeg tror jeg skal bestille oss en 3 D ultralyd også.... Godt å høre at tulla deres vokser seg stor og sterk da, selv om man ikke vil at hun skal bli for stor ;o) Men jeg ønsker deg god bedring!! Ikke noe gøy å være syk....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Hei, får alle vekstkontroll? Hvorfor får evt noen det? Jeg var på ul i uke 26 og der står det pluss 2 under vekst på helsekortet mitt. Noen som vet hva det betyr?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Jeg får det pga at jeg har en blodsykdom som gjør at jeg må gå på blodfortynnende. De må se jevnlig at medisinene virker slik at ikke bebyn i magen min dør..... Jeg har ikke noen rubrikk som heter vekst på mitt helsekort så det kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.
Krusemynthe Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er også satt opp på ny UL for vekstestimering. Da vil jeg være ca uke 30. Bakgrunnen var at de to første hadde vært så "små", men det skjønner jeg ikke - for begge har væt 3000g/52cm og kommet ca til termin( førstemann kan forøvrig ha ligget 2 uker over - hadde tydelige overtidstegn, men han ble oppdaget litt seint...så det var vanskelig å sette menstermin). Anyhow; Jeg er jo glad til for en ekstra titt på junior - men jeg stusser lell på argumentasjonen. Hvor finner man hva barnet til en hver tid skal veie (og da mener jeg IKKE bim sine tall)? Vet du det?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har funnet ut at det jordmor sier stemmer veldig godt med det som står i boken jeg har fått fra legen min. Den som er delt i 2 slik at far har sin del som er myntet på han og mor har sin del :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Så greit at alt såg bra ut. Jeg skal på ekstra vekstkontroll i uke 24. Det er fordi baby sist gang var liten. Ho var bare 2160 g og 46 cm selv om hun kom til termin. Var pga infarkt i morkaka at hun var så liten. Veldig greit med ekstra ultralyd men jeg kommer nok til å være så nervøs for om at alt står bra til at jeg er kvalm av den grunn..... Men først er det vanlig ultralyd om litt under en uke.
Krusemynthe Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Takk. Har den boken et sted her.... Supert at alt ser bra ut for dere! Lykke til videre!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Det går nok bra skal du se :-) Får du blodfortynnende nå da eller siden du hadde infarkt i morkaka sist?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå