jentebaby18juli Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Barberer dere musemor før dere skal inn på føden? Jeg har jo lyst til å se litt stelt ut der nede når en gjeng jordmødre skal stå å glo på meg, men det er jo så stress å få det til:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 I boka til Gro Nylander (barn i magen fra a til å tror jeg den heter..)er det anbefalt å ikke gjøre det pga økt fare for infeksjon.. Hårene har tross alt en funksjon og er der av en grunn! Kan jo trimme litt for å føle seg stelt, men helt glatt tror jeg ikke er vits!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 de anbefaler folk å la det gro da.Av hygieniske årsaker..tror de kommer til å "glo" mer om du er glattbarbert. Og forresten...Lkke til med den jobben,må ha lange armer du eller satser du på en omskjæring i samme slengen..?hehe.
jentebaby18juli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Ok. Da tror jeg at jeg bare kommer som jeg er:-) Huden kan jo lett bli irritert å klø og svi etter barbering.Har sikkert nok av smerter der nede etter fødsel, så jeg hadde ikke mye lyst til å barbere. Men fint å høre hva andre mener. Takk:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Jeg barberer meg helt nedentil, har gjort det hele svangerskapet. Så spurte jordmor om jeg skulle fortsette med det nå som fødsel nærmer seg. Og det var hun veldig positiv til, da det er mye mer renslig for min del under renselsen, og om jordmor må sy er det fint om det er minst mulig hår. Om det er "stubber" o.l. vil ikke dette være så godt i stinga. Men deter svært forskjellig hva slags info som blir gitt..men jeg går for helbarbert!! Føler meg mest renslig da.....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å be mannen min om litt hjelp til å stusse og stelle litt der nede nei! Føler meg uansett mye bedre når jeg har gjort det.. litt freshere liksom. Men tviler ikke på at de har sett alt fra glattbarbert til russerdott på føden..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 jeg prøvde å barbere meg i går. Det var ikke lett. jeg kuttet meg med en gang. Ser ikke musa i det hele tatt ( er i uke 30). Muse håra mine skal få lov til å gro som de vil.... Vil anbefale hjelp av partner hvis du skal glattbarbere deg.
Mooncake Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Om du har hår på musemor eller ikke tror jeg ikke jordmorA kommer til å bry seg om i det heletatt. Jeg stusser, men barberer ikke - fordi etter fødsel har jeg IKKE lyst til å barbere og pga bakterier.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg skjønner ikke hvordan dere greier å skjære dere?? Jeg har sånn vanlig Gilette for jenter (venus) og jeg kan barbere meg i blinde... må bare se etter om alt er tatt, og det merker jeg at jeg betynner å slite litt med nå..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Kommer ikke til å ville barbere meg. Blitt lett nok sår der nede, og spesielt ved barbering, så nei.. Har andre ting å tenke på. Vil heller prioritere leggene, lår og bikinilinjen. Er i uke 31 nå, og ser ikke ned til dåsa, så blir nok vanskelig å skulle stresse med å begynne å barbere seg når man får rier;) Disse jormødrene er vel mest opptatt av at fødselen skal gå uten problemer - og ikke om jeg er glattbarbert eller ikke. Men det har jo litt med selvfølelsen for en selv å gjøre også da:) Skjønner jo det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå