Gå til innhold

Hvilke typer lekegrinder finnes? Hva anbafaler dere? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler og ulemper med de ulike?

Foreløpig vet jeg bare om den gammeldagse typen med bunn og netting rundt. Også de som likner sprinkelseng..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

personlig vil jeg anbefale at du ikke skaffer deg lekegrind i det hele tatt for jeg syns at barn bør få bevege seg rundt over store flater for motorikkens skyld,er jo viktig at de oppdager nye ting osv...men det er kanskje en grunn til at du trenger det,

(har en hund eller noe...ikke vet jeg). Vet ikke om andre typer enn de to du nevnte.

Skrevet

Vi har hatt stor nytte av lekegrinden, spesielt når vi hadde to tette som av og til krevde seperasjon:)

Har en som ser ut som en firkantet sprinkelseng, med justerbar bunn. I starten var bunnen høy og babyen hadde en sone fri fra storebror. Kom samtidig opp fra gulvet og hadde god utsikt over alt som skjer. Er også gulvkaldt her, og der var det varmt.

Tok ned bunnen etterhvert. Gutta mine har fått inn lekegrind som vane. Når jeg dusja om morgene var de alltid der. Hadde døren åpen selvsagt. De satt der en 30 min og lekte seg, mens jeg orda meg selv og alt annet. Supert:) Brukte ikke grinden som barenvakt:)

Skrevet

Har du ikke reiseseng? De funker jo supert som lekegrind, ungene skal jo ikke bo i grinden heller, så en reiseseng må gå fint vel? Dessuten har du da reiseseng i tillegg:)

Skrevet

Har skikkelig god og stor treningmatte som vi leker MYE på, og det er ikke for å ha grinda som barnevakt. Det er for å f.eks kunne gå på do og vite at hun er sikker likevel.

Skrevet

helt enig med deg. Det er veldig praktisk å ha innimellom. Men har ikke selv erfaring med hvilke type som er bra eller ikke bra. Selv bruker jeg sprinkelseng da jeg har en ekstra.

Skrevet

Det er mange myter knyttet til lekegrind. Vi lekte mye på matta og mine gutter var svært tidlig ute motorisk - men sa nesten ikke et ord før de var 2 år da:) Liker barna seg i grinde og koser seg der, er det helt upboblematisk å bruke den i tilfeller som du nevner. Mine ville oppi der av og til. Trikset er igrunnen å ikke ha for mye leker der. Da blir det kaos.

Skrevet

Takk for svar alle! flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...