Gå til innhold

Smerter i siden ved trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann-håper noen av dere kan berolige meg med at det ikke er noe farlig. Men saken er den at jeg de første 20 minuttene av spinningtimene får veldig vondt/ubehag i siden inn mot magen. kan sammenlignes med hold/sting. Det hjelper å stå å sykle ,men er skikkelig ubehagelig å sitte. Er vant med å trene og er nå i uke 26. Under forrige svangerskap deltok jeg på ordinære spinning timer helt frem til fødselen....kjente aldri noe til dette da. Jeg vet at man ikke skal trene om man synes det er vont eller ubehagelig,men jeg ser liksom for meg at dette må være noe som strekker på seg i magen,sener etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo litt ut som noen sener etc :) De strekkes konstant om dagen, men når kroppen er i aktivitet, merkes det ofte bedre.

Kanskje det vil hjelpe å heve styret litt til? Det hjelper i allefall meg, har jevnlige justeringer etter hvert som magen vokser:)

I tillegg har kroppen din ekstra behov for oppvarming om dagen. Du har på kort tid fått en "medisinball" ekstra, som krever masse oksygenrikt blod, og som bla. stiller store krav til hjertet ditt når det gjelder å forsyne muskulaturen med blod. Siden du skriver at det gjelder de første 20 minuttene, kanskje det kan være at pulsstigningen skjer litt for kjapt? Oppvarmingene på sykkeltimer er ofte ganske korte. bruk en ekstra sang eller to på å komme skikkelig i gang - kanskje det hjelper også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...