LisaColli Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 i prospektet står det at det vil ta ca 9 mnd å ferdigstille/bygge huset, men at det kan variere litt avhengig av kjøpers egeninnsats og heftelser entrepenøren måtte møte på. i kontrakten står det at huset skal være ferdigstilt senest 300 dager etter det er stukket ut på tomten. det står ingenting om hvilken dato overtagelse skal skje. nå har vi fått beskjed om at huset vil bli ferdig i juni, altså 4 mnd FØR det har gått 9 mnd. for oss er det umulig å flytte allerede da, jeg går på skole, og vi hadde jo regnet med at vi hadde rundt 9 mnd på oss til salg av boligen vi bor i nå, og jobbsøking. hvis vi skal ha det "utsatt" må vi betale 8000,- pr mnd, altså rentekonstnadene. er det vi som har blitt litt lurt, eller skurrer dette???
Herlige barn har jeg fått Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Det som jeg vet i mange tilfeller gjelder er overtagelsesdatoen, dette skal stå i kontrakten, men det høres jo ut som en fryd og kunne flytte inn før tiden, selv om det i deres tilfelle ikke høres slik ut. Vill eringt forbrukerrådet på tlf 81558200 og spurt om dette er lovlig, da får du et mer korrekt svar!
yvve73 Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Hvis det står at huset skal være ferdigstillt SENEST 300 dager etter at tomten er stukket ut, så ligger det litt i ordlyden at dette er makstid de kan bruke. Det er ganske vanlig at de setter seg en god frist, i tilfelle det skjer uforutsette ting. Dette fordi at entreprenørene må betale dagbøter hvis de går over denne fristen. Og det er ganske dyrt. Så hvis de er ferdig før fristen, så vil nok dette være helt greit i forhold til hva som er avtalt.
LisaColli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 ja det står ingenting om at det kan bli ferdig så lenge før. jeg skjønner at de må ha litt slingringsmonn, men 4 mnd synes jeg var litt mye. spesielt når de ikke opplyser oss om dette ved kontraktsinngåelse.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Vel, i byggebrasjen virker det som om dager og uker ikke teller stort. Vi kunne flytte inn i huset vårt 170 dager etter avtalt overtakelse. Men huset var slett ikke ferdig da, men forholdsvis beboelig. Med vann og varme.....
LisaColli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 ja jeg har ikke noe i mot å flytte litt før, men har eksamen osv i slutten av juni, så det passer jo dårlig. ikke har vi fått søkt bhgplass før fristen heller i den nye kommunen. og vi hadde planer om å pusse opp flere rom her, før vi legger det ut for salg..
~sjiraff~ Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Bare å ringe forbrukerrådet og forhøre dere, men jeg vil tro at det er helt lovlig. Kontrakten sier jo senest...
LisaColli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2008 oi det var sent!! fikk dere dagpenger da? sinnsykt kjipt..
LisaColli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2008 joda, selv om det sikkert er lovlig føler jeg meg litt lurt. og at vi skal måtte betale 8000,- i mnd??
~sjiraff~ Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 det er vel deres eget boliglån dere skal betale på, så dere er jo ikke blitt lurt på noen måte..?!?!
LisaColli Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2008 nei, de tilbød oss en "utsettelse" av overtagelsen, som koster oss 8000,- i mnd, vi må da dekke entrepenørens rentekostnader. skjønner? men vi kan jo liksågodt betale dobbelt opp på eget huslån ja, da har vi i det minste tilgang til huset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå