Gå til innhold

Bihulevondt i laaang tid... Slitsomt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt bihulevondt leeenge nå, jeg (en måned + tett nese lenge før det), men selvsagt vil verken jeg eller legen ta antibiotika;

Hvor lenge skal man "tåle" det før man tar affære..? Noen andre som sliter med det samme..?

Har til og med forsøkt akupunktur, men er fremdeles bare slapp og tett, og det er rett og slett vondt i ansiktet... Huff! Blir så kortlunta i forhold til min lille prinsesse på 3 år også, og jeg vil ikke være slik!

Forøvrig er det helt vanvittig livlig i magen, med spark og sprell hele døgnet - og det er utrolig hyggelig (men faktisk litt slitsomt også, for jeg våkner til og med av det om natten, jeg...) Uke 27nå! :)

Gleder meg enormt til å møte Lille Sprell!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har alltid vært plaget med bihulene - som regel går enhver forkjølelse rett i bihulene på meg. Men så fikk jeg anbefalt et naturmiddel som heter Fenumax (fås på de fleste helsekostbutikker) som inneholder bukkehornsalt og timian og er helt ufarlig. Og dette funker virkelig! Har anbefalt det til flere, og alle har kommet med gode tilbakemeldinger. Koster litt - ca kr 200, men det varer jo en stund da. Og er absolutt verdt pengene syns jeg. Lykke til og god bedring :-)

Skrevet

Så bra, tusen takk for tipset!! Løper og kjøper i dag, jeg, for nå er jeg litt smådesperat, faktisk...

Er det greit for gravide å bruke, altså..?

Skrevet

Ja, jeg spurte sist jeg kjøpte, og da sa de at det var ingen fare verken for gravide eller ammende. Men spør selv når du kjøper, så er du helt sikker!

Hvis du er veldig plaget nå, så bør du ta en god dose de første gangene, og så evt gå ned til 1-2 om dagen. Jeg tar 1-2 om dagen når jeg begynner å kjenne meg litt tett.

Håper det funker for deg også :-)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk Apocillin for min bihulebetennelse nå nylig, og takk gud for det.......må man så må man, og denne typen skal ikke være farlig for gravide.....

:)

Skrevet

Jeg sliter også innmari med bihulene. Hver gang jeg blir forkjølt...*svupp* så er bihulene tette og hodet dunker. Innmari plagsomt. Slet skikkelig tidligere i sv.skapet, fra uke 4-5 til 12. Gikk regelmessig til akupunktur og fikk 20 nåler i ansikt og hode. Nålene løste opp tettheten i nesa, men hjalp ikke i det hele tatt mot hodepina.

For 3 år siden fikk jeg fjernet mandlene, men det hjalp ikke mot bihulebetennelsen som staaadig kommer tilbake, 4-5 ganger pr år. Men det har aldri vart så lenge og så intenst som når jeg er gravid.

Så om du finner et godt botemiddel, ikke vær sen om å si fra! :-)

God bedring!

Skrevet

Hei!

Jeg sliter også veldig med bihulene, og gjorde aldri det før jeg ble gravid. Nå er jeg gravid for tredje gang, og bihuleproblemene fra sist svangerskap har hengt i helt til jeg nå altså er gravid på ny... skikkelig slitsomt... Fikk pennicilin i mitt første svangerskap, men ble veldig kvalm av det, så det var ikke verdt det... I andre svangerskap var jeg også hos legen med bihuleproblemene, men da fikk jeg bare beskjed om å bruke masse saltvann og å puste inn varm damp av kamillete.

Bruker nesespray i perioder, det hjelper jo litt, men man skal jo ikke bruke det hele tiden... Hvis det blir verre skal jeg jammen prøve det der helsekostmiddelet.

Håper at bihuleproblemene går over av seg selv etter svangerskapet ihvertfall, og at det ikke er noe som kan sette seg mer av å gå med det så lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...