Gå til innhold

Dagmamma - ville du hatt barnet ditt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvila akkurat nå. Har vært på besøk hos damen som skal være dagmamma for lille på litt over 13 måneder. Men må innrømme at jeg er veldig skeptisk... Men så er jeg usikker på om det er fordi jeg generelt synes det er kjipt å ha henne hos dagmamma, eller om jeg har grunn til å være skeptisk...

Hun skal i barnehage fra august, så det vil da være snakk om at hun skal være der 3 måneder (ferie i juli).

Dama er nærmere 60. Har hatt mange dagbarn opp i gjennom årene, så erfaring har hun. Hun virker også helt grei, om enn noe "skravlete" ;o)

Men: Det lukta innrøyka i leiligheten. Jeg ønsker å tro at hun ikke røyker inne når barna er der. Men jeg er helt sikker på at hun røyker inne på kvelden. Håret mitt, jakka og skjerfet lukta røyk da vi gikk ut etter å ha vært der 2 timer.

Hun har en hund, hvilket er helt greit for det har vi også :) Men det var noe så for jævlig (unnskyld språket) møkkete der! Golvet var fullt av hundehår, smuler, rusk og rask. Klærne til lille var møkkete etter 2 timer der, og da mener jeg møkkete.

Hun har en veranda med gjerde rundt. Og sa at når de var ute og lekte, og dersom hun måtte opp på do (i andre etasje), så var det så kjekt for da kunne hun bare la barna være på verandaen mens hun gikk på do. Ikke noe babycall.

Hun hadde ikke barnestoler som barna skulle sitte i når de spiste. Jeg trodde det var vanlig hos dagmamma, og det er noe jeg bekymrer meg mye for. Vi har ei småspist jente, som trenger ro rundt måltid. Det blir ikke mye ro med et barn på hvert fang, som skal mates samtidig...

Jeg vet ikke!!! Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

funnet en annen dagmamma

Skrevet

Tror jeg ville prøvd å finne en annen dagmamma... :s Hørtes ikke ut som hun hadde så veldig mye erfaring akkurat...

Skrevet

Iom at du allerede nå har så mye negativt rundt denne dagmamma så vet du nok best selv....

Skrevet

Helt ærlig... Jeg hadde ikke brukt henne som dagmamma.....

Skrevet

Men hun har masse erfaring, det er det som er litt merkelig. Og som gjør at jeg lurer på om jeg er overhysterisk prippen hønemor... (hvilket jeg egentlig vet at jeg ikke er).

Ikke lett å finne annen dagmamma i området her. Faktisk veldig vanskelig. Og jeg begynner i ny jobb om en uke...

Skrevet

Ville definitivt ikke hatt mitt barn der. Forlater ikke mine barn et sekund på verandaen i 2. etasje. De kan være så utrolig raske til å klatre, hadde virkelig ikke tatt sjansen. Møkkete er på en måte greit nok, møkk er jo ikke farlig, bare ekkelt, men røyking og det med verandaen hadde vært god nok grunn for meg til å lete etter en annen dagmamma. Skjønner ikke hvordan hun klarer å mate dem jeg heller. :-(

Skrevet

uff... vet ikke om jeg ville sendt ungen dit... ha hun mange unger? å hvor gammel var de andre?

Skrevet

Om du er i tvil så bør du ikke ha barnet ditt hos denne dagmammaen.

Du skal være 100% trygg og sikker på at du gjør det rette.

Er jo ikke så lett å finne dagmamma - jeg vil nok komme i samme situasjon som deg om noen uker - og er også fortvilet.

Hva med å søke jobben din om ubetalt perm i noen mnd?

Skrevet

Men det jeg tenker er at jeg kanskje overreagerer og er negativ i utgangspunktet, fordi jeg heller ville hatt henne i barnehage med en gang, eventuelt hos noen jeg kjenner da :)

Kaos i hoset...

Skrevet

ville ikke ha hatt barnet mitt der

Skrevet

Jeg begynner i helt ny jobb... så jeg kan ikke ta fri før jeg har starta :)

Hun har en gutt fra før, 15 mnd. Men sier at hun synes 3 barn er passe, så hun tenkte å ha en til. Nå skal vi som sagt bare ha henne der i 3 mnd, så man kan jo håpe at det forblir bare 2 barn på den tida.

Skrevet

Vanskelig å si, men på papiret ser det dårlig ut. Hadde en dagmamma som jeg var så usikker på pga. rotete leilighet og litt ekle forhold. Da jeg sjekket med referansene ba de andre foreldrene om å overse litt forholdene. Dagmamman var veldig flink, og de fikk rett. Barna hadde det godt der.

Skrevet

Det første som faller meg inn er at dette ikke er den verste dagmammaen jeg har lest om, men jeg ville nok likevel sett etter en annen dagmamma selv.

Skrevet

Er du gal ALDRI i verden om jeg hadde had barnet mitt i en sånn svinesti og i et innrøyke hus. Skjønner ikke at du en gang lurer på det. Hadde holdt meg hjemme til jeg fikk plass, gått til banken og spurt om jeg fikk utsatt avdrag på lån hvis vi ikke hade klart det økonomisk, gått igjennom hele økonomien og søkt arb.giver om noen måneder med permison uten lønn.

Skrevet

Så at jeg misforsto nå, at hun skulle på do i 2. etasje, ikke at barna var på veranda i 2. etasje. Tror ikke jeg ville gått fra mine barn på en inngjerdet veranda, men det er jo ikke så farlig som det jeg trodde det var, da... Likevel, hadde vært skeptisk!

Skrevet

Kan du ikke be om referanser da evt snakke med foreldrene til det andre barnet...

Skrevet

I og med at jeg skal begynne i helt ny jobb, så er det ikke særlig gunstig å vente med å begynne der til lille har plass i barnehagen. Da tror jeg ikke de er særlig interessert i meg lenger... Så det går nok ikke.

Skrevet

Følg magefølelsen din..det gjør alltid jeg..jeg hadde ei dagmamma for hånden..men da jeg ringte henne andre gangen..så fikk jeg bare en sånn dårlig magefølesle at jeg valgte å ikke bruke henne..

Har jeg dårlig magefølelse på ting da følger jeg den..

Har jeg god magefølese så bekymrer jeg meg ikke..

personlig så hadde jeg nok vært litt skeptisk til denne dagmamman..

Men hva sier magefølelsen din da? Kan jo være hun er ei super dagmamma også hun..

Vet du om andre som har brukt henne? Hade jeg forhørt meg litt om henne først..høre hva erfaring de har med henne om de var fornøyd osv..

Skrevet

funnet en ny dagmamma.At barna kan være på altanen uten tilsyn??At hun røyker inne om kvelden må hun nesten få lov til da det er hennes leilighet,men at jenten din er møkkete etter to timer og det bare inne??+Nei jeg hadde ike plassert mitt barnder..

Skrevet

Magefølelsen min sier at den ikke vet...

Skrevet

er du i tvil..da hadde jeg funnet ei anna løsning..

Men kan du ikke få noe referanser da? Så kan du ringe å høre deres erfaringer..

Skrevet

Jeg ville ALDRI levert ungen min der,finn deg en ny!!!

Skrevet

Stol på magefølelsen din. En god dagmamma er gull verdt - det vet jeg, for vi har ei - men kan du ikke stole på at hun passer godt på barnet ditt, så finn en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...