Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg mistet mensen i 6 mnd i 2006. Jeg flyttet til utlandet på denne tiden og etter at mensen hadde värt borte i 4 mnd tok jeg en tur til gynekologen som ikke fant noe galt verken på blodpröver eller på innvendig UL. Hun mente at det var kanskje pga flytting, en del stress o.l. Selv om jeg har alltid värt slank og i löpet av de 6 mnd veldig aktiv, jobbet lange dager, ute og gikk, spiste sunt la jeg på meg hele 10kg! Skikkelig kjipt! Jeg var veldig oppblåst rundt magen, og plutselig over natta passet ingen bukser lenger.. Jeg ble helt sjokkert, det var ikke normalt. Så fikk jeg mensen, og mye av denne "oppblåste" magen forsvant over natta. Rett etter denne mensen ble jeg gravid for förste gang. La på meg 22 kg i graviditeten, og nå 8 mnd etter er de kiloene borte. Saken er at nå er det tull med mensen igjen! Jeg fikk tilbake mensen 2,5 mnd etter födselen og den har värt noenlunde normal. Men denne gangen kom den ikke, tok flere tester og er ikke gravid. 2 uker forsinket nå. Ammer mye enda. Jeg er så redd for at det blir tull med syklusen igjen og at jeg kommer til å legge på meg..og det orker jeg ikke. Jeg er sikker på at det var mangelen på mens og noe tull med hormonene som var årsaken til de 10 kg jeg la på meg den gang. Noen flere som har opplevd lignende???
ruffen Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Har ikke lagt på meg slik som du beskriver, men kan det være PCO? Jeg har det (Ikke pcos, men pco). Er ikke overvektig og aldri hatt problem med det, men syklusen har vært helt på trynet. Lenge gikk det 6 uker mellom mens, men så plutselig forsvant den og var borte i måneder uten at jeg var gravid. Var hos spesialist på sykehuset som fant ut at jeg hadde pco. De så det på innvendig UL. Men de hadde vel sett det på deg også, men kanskje det er helt i starten, for grunnen til at de ser det er at eggene i stedet for å løsne og bli støtet ut som mens, blir hengende som små syster på eggstokkene. Ikke farlig, men kan føre til at det blir vanskeligere å bli gravid. Selv har jeg ikke hatt problem og føler meg veldig heldig. ) Du kan lese mer om pco på sidene her. Det er et eget forum for det, nemlig. Ligger en del info der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå