Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ett barn med samboeren min, og vi har vært sammen i 5 år. For to måneder siden fikk jeg kontakt med en av mine første og største flammer via Facebook. Vi møttes bare en gang for 16 år siden, han var forlovet og skulle bli pappa. Vi hadde en heftig natt. Han oppsporet meg dengangen, og vi skrev brev til hverandre i 2-3 år. Så døde kontakten ut. Jeg "fant" han på Facebook i januar.. og kontakten gjenoppstod. Han var veldig glad for å høre fra meg, og sa at han har lurt veldig på hvordan jeg har det. Jeg har tenkt mye på han også.. Han visste litt om meg (hadde googla meg). Vi bor jo et stykke fra hverandre, men pga jobben hans så har vi klart å møtes noen ganger nå i vinter. Vi har vært på kafe, gått trilleturer. Følelsene blusser, hos oss begge. Vi vet begge to at vi er veldig riktige for hverandre. Han er på vei ut av ekteskapet sitt som har vært dødt lenge. Det gjør han nok uavhengig av meg. Men hva gjør jeg? Jeg er jo glad i pappaen til barnet mitt, ønsker ikke å "ta fra han" barnet sitt. Jeg er jo glad i han også, men vi har en del ulike meninger som blir tydeligere nå når jeg har noen å sammenligne med. Vet at livet med disse to mennene i mitt liv, vil bli veldig forskjellig. Sosialt og aktivt med den nye mannen, og mer stille og rolig med den "gamle" mannen. Jeg grubler så jeg blir gal. Og det er så forferdelig å møte den nye bak ryggen på samboeren min, men jeg klarer ikke å la være.. Vi har snakket en del om fremtiden, men jeg må bruke lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Det hadde vært enkelt om det ikke var et barn inne i bildet, men det forandrer alt. Tror jeg er i stand til å ofre den store kjærligheten for at barnet mitt skal få være sammen med pappaen sin, men kommer det til å bli bra? Blir det et godt liv? Er det noen som har vært gjennom det samme som kan gi meg noen gode og velmenende råd?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Det jeg kan si til deg er at dersom du elsker faren til babyen din så bli hos ham. Det kan være en fase du har nå - de aller fleste par som er sammen lennge vil bli forelsket i andre i løpet av livet - men det går over igjen - det kan komme av at du savner lidenskapen og forelskede følelsen som er i begynnelsen av et forhold. Det du må prøve før du går fra ham, er hvertfall å se om dere kan plusse opp flammene igjen - gå på ut som om dere var i begynnelsen av forholdet, gå på byn og sjekk hverandre opp på nytt... dra på en weekend tur sammen, snakk hvertfall med partneren din om at dere kanskje skal prøve å bli litt forelsket igjen;) alle forhold på jobbes med for at forelskelsen skal vedlikeholdes. Du kan gjøre en stor feil hvis du forlater en trygg og god klippe (som du vet elsker deg uansett hva!!) til fordel for en flamme som kan slukne igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg hadde satt barnet forand mine egen lille flørt. Mannen du er forelsket i er fortsatt gift, så jeg synst du bør respektere at han er opptatt. Du sier at han er på vei ut av ekteskapet, men hva menes med det? For alt du vet så kan han ha sex med sin kone akkurat nå. Man skal ikke leve ulykkelig, men hadde du forlatt din samboer om det ikke hadde vært for denne mannen? Jeg synst du skal la det ligge - ting blir ikke alltid som man tror. Nå virker denne mannen ny og spennende, men selv han har sure sokker og stygge uvaner. Bruk helle energien din på ditt barns far. Det er ikke bare snakk om at han vil miste sitt barn, men også om at barnet deres vil "miste" sin far. Synst du bør plukke opp bitene dere har og heller legge planer for en felles fantastisk fremtid. Og for å gjøre saken letter ville jeg unngått "Facebokk-mannen". Du kan jo alltid be han ta kontakt når han har flytter fra sin kone - og du kan ta en endelig avgjørelse da. Kanskje du ser ditt nåværende forhold i et bedre lys da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå