Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Mine foreldre bor 12 mil unna oss så vi besøk de ca 1 helg i mnd, kanskje to hvis vi er heldige... (sambo jobber annenhver helg) Svigers bor i samme by og forventer at vi skal komme ofte på besøk/de komme til oss. Ellers har vi en del familie som også ønsker å treffe oss, men det skjønner ikke svigers... De ringer hver dag stort sett og vi sitter igjen med dårlig samvittighet! Hva er vanlig??? Vi vil jo ha tid for oss selv også... (snupp er 5,5 mnd forresten) Vi har prøvd å forklare at vi har mye ting som skal gjøres om dagene... sambo jobb, avtaler, andre beskende osv.. men føler v hele tiden må finne en unnskyldning og at det bare blir MAS!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Man bestemmer da selv hvor ofte man vil besøke. Ingen vits å sitte med dårlig samvittighet. Svigers må heller finne seg et eget liv. Jeg har mine svigers langt borte - så dem ser jeg bare noen få ganger i året. Men hadde de bodd her hadde jeg besøkt dem 1 gang i mnd - og forventet et besøk tilbake. Samme praksis har jeg nå med mine foreldre. Noen ganger vil man jo besøke venner, shoppe, gå turer eller rett og slett bare slappe av alene. Hadde svigers ringt hver eneste dag hadde jeg sagt at nå har jeg behov for å gjøre andre ting enn å sitte i telefonen. Jeg hadde blitt gal. Neste gang svigers ringer kan dere jo si at denne helgen vil dere bare slappe av alene - og at dere kanskje kommer på besøk neste helg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 JA JEG VET:( og det er nettopp det som begynner å skje... kjenner jeg blir irritert og lei!!! Føler det bare er mas mas mas liksom... hadde besøkene vært hyggelig så hadde det kanskje vært litt annerledes men... (har en svigermor som MÅ klage på alt jeg gjør)... Men de sier liksom til sambo: "dere kommer aldri på besøk til oss" osv osv... og da får han dårlig samvittighet... de går hjemme om dagene, så de har ikke så mye å gjøre... og det går ut over oss Huff, litt privatliv/alene tid hadde ikke vært av veien...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Mine foreldre bor 70 mil unna oss. Så vi treffes ikke så ofte, siden snupp ble födt (7 mnd) så har vi värt på besök 3 ganger, og de har värt her 3 ganger. Svigers bor 6 mil unna og vi treffes minst en gang i uka. Altså, vi drar på besök 1 gang i uka, og de kommer hit 1 gang i uka ( ikke hver uke men stort sett). Spör du meg så er det for mye! HAdde värt for mye om det var mine egne foreldre også. Når de först kommer så overnatter de og er her i flere dager. (pensjonister) De ringer minst 2-3 ggr per dag også. Og hvis de ringer på hjemme tlf og vi er ikke hjemme da ringer de på mobilen og begynner DEN spörrerunden.. Det blir litt for mye ja..Mannen min jobber lange dager, og snupp krever sitt+husarbeid og vi skal flytte snart, mye pakking.. Så jeg skjönner deg godt!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Foreldrene mine bor rett ved siden av oss så vi ser de flere ganger i uken. Men vi sitter ikke hos hverandre flere timer i slengen, blir ofte små svippturer ) Svigers bor 40 min fra oss og prøver å besøke de ett par ganger i mnd og da blir vi der gjerne hele dagen(vi er der oftere enn de er hos oss). Har absolutt ikke dårlig samvittighet for at vi ikke er der oftere, og er heller ikke sur for at de ikke kommer hit mer enn de gjør. Synest det er akkurat passe slik det er nå!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Mine foreldre bor langt unna, så ser dem noen ganger i året. Svigerfar er fast på besøk her hver fredag. Synes det er "passe" mye. Vi er nesten aldri hos han (men alle synes det er greiere at han kommer hit).
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Anonym 12.32, er meg. Foreldrene mine som jeg ser noen ganger i året, det synes jeg er altfor sjelden. (det kunne høres ut som det også var "passe" ofte
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 syns bare det er greit å høre hva andre mener liksom... Ikke så lett... men de skjønner tyeligvis ikke at vi har flere som ha tid sammen med oss... Vi har sgat mange mange ganger, men de forstår ikke... Hva skal man da gjøre??
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Mine foreldre bor 30 mil unna og svigerforeldrene bor 50 mil unna, så de er nok her hos oss oftere enn vi er hos dem. Vi er kanskje 2 ganger i året hos svigers, mens 3-4 ganger hos mine foreldre. Det har mest med at vi har hytta i nærheten av mine foreldre og da besøker vi hverandre mens vi er på hytte ferie.
Ezmeralda Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Vi bor i samme by alle sammen. Svigermor er helt på tuppa og kommer til oss minst en gang i uka og ringer gjerne annenhverdag for å høre om han har sovet godt ol... Synes det kan bli litt for mye i blant. Mine foreldere som også bor i samme by, er mye ute og reiser, har mange interesser og venner har skjeldent tid til å treffe oss, så jeg tar initsiativ til å se dem ca en til to ganger i mnd. Det synes jeg er litt for lite og jeg skulle ønske mamma var like interessert og ivrig som svigers. (Svigers første barnebarn og mine forelderes tredje) Blir kansje aldri fornøyd. Enten er det for mye eller for lite... Bedre at de er litt for engasjert enn litt for lite, kan du trøste deg med. Stor fordel når man ønsker barnevakt!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 ikke enkelt nei... Men for min del syns jeg det blir i meste laget:( og jeg syns det er vanskelig å få de til å forstå det... Føler vi hele tiden må komme med unnskyldninger... hadde det vært opp til dem hadde de vært her hver dag nemlig... så det er liksom mas HVER enste dag!
aya75 Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Hehe ja disse stolte besteforeldrene. Mine foreldre bor i nærheten, og mamma har fri hver formiddag så treffes en gang i uka ca, på cafe el hjemme hos meg eller mamma tar lille jenta med på en trilletur, så jeg kan få gjort andre ting. Pappan min er litt mere opptatt m jobb, så blir vel en gang i mnd ca..bortsett fra i begynnelsen, da var de her oftere. Svigermor bor lengre unna, så hun har bare sett henne en gang rett etter fødselen...hehe så m a.o en ganske så grei situasjon=) Nei da. Det er jo fint at de vil treffe barnabarna ofte, så lenge det er en hyggelig visitt (Ikke for lenge av gangen!) eller at de kan avlaste litt. Synes ikke man skal ha noe dårlig samvittighet om man ikke orker å treffe de så ofte. Det skal jo ikke være et ork. Kan de ikke passe barnebarnet, mens du og mannen din få gjøre noe annet av og til?? Da får jo de sett barnebarnet og dere får gjort det dere vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå