Neverstill Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 når jeg har gått hjemme nå i nesten 1 år har jeg tatt meg av handling, matlaging, vasking, rydding, klesvask osv.. gjorde egentlig det meste før permisjonen også, men nå er min kjære hjemme med lillegull og koser seg masse med det. de har fått et mye bedre forhold ser det ut til og de er mye tryggere på hverandre og han tar mer initiativ i forhold til minsten, men min kjære samboer ser ikke rot,støv, klesvask, oppvask eller noen andre ting i huset. og siden jeg jobber dobbelt 3 dager i uken for å spare opp litt til jeg skal være hjemme igjen etter endt pappa perm for å vente på bhg så er det ikke alltid at jeg orker å drive med husvask når jeg kommer hjem etter 16 timer på jobb. men jeg har vært flink asså, har ikke blitt sint, ikke mast eller noe, jeg respekterer at han ikke er flink til slike ting men jeg er glad dette ikke er en langtids situasjon for da hadde jeg nok sprekt til slutt. kommer hjem til bleier på benken(vanskelig å putte de i bleie bøtta som står 1 meter fra stellebordet), middags og lunsj tallerkner og størknet grøt på bordet, halvfulle vann, saft eller melkeflasker rundt om kring, mme pulver utover hele benken(vanskelig å treffe tuten på flaska tydeligvis), møkkete klær på badegulvet(skittentøyskurven er på badet) , og haugevis med klesvask. så nå har jeg begynt å sette på en vask om morgenen, for så å komme hjem å putte det i tørketrommelen og lage middag og skifte før jeg skal på neste jobb. litt slitsomt men jeg prøver så godt jeg kan:) han blir litt irritert når jeg spør om ting fordi han lider litt av det kjente mannfolk syndromet "umulig å gjøre 2 ting samtidig". så å både passe på misten og legge i vaske maskinen det blir vanskelig.og hvis jeg kommer hjem fra han har hjulpet litt noen ganger når jeg har bedt om det men jeg blir like oppgitt hver gang(ikke ovenfor han da, skryter av han hver gang han hjelper til) for han gjør alt halv veis. har han brettet klær har han brettet halv parten eller latt de være igjen i vaske kjelleren, har han ryddet på kjøkkenet så har han ryddet inn halve oppvasken, men jeg prøver likevel og rose han og skryte av han når han hjelper til, mens inni meg tenker jeg at jeg kunne like gjerne gjort det selv. men jeg tenker positivt i allefall for han er utrolig flink med lillemann og det er jo det som teller:) men det skal bli godt å komme ajour igjen. flere som har historier, meninger om pappaer på perm?
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Høres ut som du har to barn i huset. Jeg ville nok ikke latt meg avfeie med at han ikke klarer å gjøre to ting på en gang. Klarer han ikke selv å se hva som skal gjøres, så må du gi han oppgaver da. "Idag skal du henge opp klesvasken som jeg har satt på før jeg dro på jobb, tømme oppvaskmaskinen, putte alle bleiene i bleiebøtta og tørke av benken. Imorgen skal du handle inn til middag for de neste par dagene, rydde ALT på kjøkkenet og tørke over benk og bord, og støvsuge stuen." F.eks.. Han må tydeligvis oppdras på lik linje med ungen.
Neverstill Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 hehe.. da hadde det nok blitt livat hjemme kan jeg tenke meg, hittill har han vært hjemme i 4 uker, satt på vaske maskinen 2 ganger og støvsugd 1 gang.. hehe:) så alle de tingene på en gang er så og si umulig:) og hvis jeg kommer hjem fra jobben og ikke jobber dobbelt og spør om han for eksempel har lyst til å hjelpe meg å rydde på plass klærne mens jeg lager middag, hender det han svarer: ja for det er jo ikke som om jeg har gjort noe i dag liksom!!!! hehe.. han er flink til alt utenom husarbeid så jeg er egentlig ganske heldig men det er litt frustrerende noen ganger. for hvis jeg sier at jeg går å rydder ut av oppvaskmaskinen så tror han at jeg insinuerer at han ikke gjør noen ting og blir sur for det. så jeg prøver å styre unna husarbeidstema
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Huff. Sånn hadde jeg ikke orket å ha det. Da skulle han jammen meg gjort MYE annet for å gjøre opp for det!! Vi jobber like mye begge to, da er det bare rett og rimelig at vi gjør like mye husarbeid også. Dersom dere pusser opp f.eks. og han gjør alt alene, i tillegg til å måke snø, legge om dekk på bilen osv så gjør han jo på en måte sin del. Men vi deler også på oppussing, snømåking og gressklipping. Selv om han nok gjør noe mer av det utendørs og jeg noe mer av det innendørs. Men jeg vil heller være ute og klippe plenen en fin sommerdag enn inne og vaske gulvet, så jeg insisterer på at han gjør sin del av husarbeidet inne!! Heldigvis protesterer han ikke på det. Da hadde det blitt mye krangling. Siden mannen din tydeligvis ikke gidder gjøre det kjedelig husarbeidet så får du si at han får betale for vaskehjelp da. Er ingen mening i at du skal jobbe dobbelt og i tillegg gjøre alt husarbeidet alene! Utrolig slitsomt å være den eneste som rydder når det er tre stykker som roter...
Neverstill Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 sant:) men det virker liksom som om han virkelig ikke skjønner vitsen med å rydde og vaske hele tiden. vi bor ikke i noe display menter han, så det er ikke nødvendig. det er koselig med rot, da blir det hjemmekoselig. men å kritisere meg for å sette inn for mye i oppvaskmaskinen det er greit.. digg å få det ut kjenner jeg han er allergisk mot gress, så den faller nok på meg, og jeg liker å drive på i hagen. bilen fikser jeg med selv eller får broren min til å hjelpe meg fordi han er flink. samboern har alltid bodd og jobbet i oslo sentrum så han kjører ikke selv. så jeg multitasker ganske mye:) hehe
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Kjenner jeg blir skikkelig irritert på han gubben din når jeg leser dette! Og jeg FATTER ikke at du finner deg i det!! På tide med en skikkelig oppvask, fortell han hvor skapet skal stå. Eller er du eneansvarlig i denne husholdningen? Nei nei nei, det går ikke an å ha det sånn... !
Neverstill Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2008 jeg finner meg i det fordi det er det eneste negative med han, han er helt utrolig med lillegutt, han er flink med meg, vi snakker bra sammen, har mye felles interesser, han ville aldri funnet på å skjelle meg ut, kalle meg stygge ting eller noe sånt, jeg har 100 % tillit til han, og har aldri tvilt på hvor mye han betyr for meg, han støtter meg og backer meg opp i alt jeg foretar meg og viser meg alltid stolt frem til de han kjenner. han koser med meg og har hatt enorm forståelse for alle humørsvingninger og tap av sexlyst etter fødsel og lignende. så han er en flott gutt, og jeg tviler ikke på hva jeg føler for han. så får vi ta husarbeids opptrening sakte men sikkert:) hehe
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Hehe - lykke til! Ordner seg nok hvis han er så snill som du beskriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå