Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg går på yrkesrettet attføring, og er nå gravid i 26 uke. Noen som vet om jeg kommer til og miste pengene mine eller hvordan dette er?? Prøver oog finne ut av dette på NAV sine sider, men finner ingenting, så blir litt frustrert... Har ikke råd til og miste pengene mine, så noen som har noen råd om hvordan jeg kan klare og beholde pengene mine, så tar jeg i mot det med stor takk... Er forresten sykemeldt pga BL, så vet ikke om jeg går over på sykepenger jeg hvis jeg mister attføringa mi...... Ble litt rotete dette, men noen som vet, eller er i samme situasjon selv??
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Dette lurer også jeg på, så dytter denne jeg:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Du mister pengene dersom du tar permisjon.men dersom du har mulighet,kan du fortsette 6 uker etter fødselen og så kan far overta permisjonen og du får engangsstøtte. Hva slags tiltak er det du gjennomfører på attføringa? Jeg studerer på via internett og derfor er det mulig å fortsette etter fødsel. Jeg har også søkt om lån hos lånekassen, og dersom far tar ut gradert permisjon, får jeg i tillegg lånet omgjordt til stipend i ca 1 år. Dette i tillegg til lønn fra Nav( attføring ) og at far får permisjonspenger
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er på tiltak i barnehage for og kunne få tatt fagbrev som barne-og ungdomsarbeider. Har vært sykemeldt lenge pga BL nå, så må vel inn til møte på NAV snart. Vet du om det er mulig og kunne omgøre dette, og kanskje begynne og studere i stedet?? Har søkt på førskolelærer nettbasert fra høsten av, men vet jo ikke om jeg kommer inn, og kommer heller ikke til og klare og fullføre det hvis jeg ikke får støtte fra NAV...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Du må snakke med saksbehandlerern din om du kan få endre på opplegget ditt. Men dersom du har vært sykemeldt 6 av de 10 sist mndf ør fødsel har du rett på permisjon med lønn! Mange rare regler.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 Vet du om jeg da må ha vært helt sykemeldt?? Har vært delvis sykemeldt helt siden jeg ble gravid, og siden anuar har jeg vært sykemeldt helt, men med en uke i aktiv sykemelding... Blir forvirret jeg, er så mye rart og forholde seg til, legen min trodde at jeg fikk fødselspenger, men mange andre sier noe annet....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Det er jeg ikke sikker på. Du må høre med NAV. Prøv å få snakke med noen som har greie på fødselspermisjon
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2008 Ja, må nok bare det, får bare håpe at de ikke tar pengene mine, og at vi finner en løsning... Tusen takk for svar iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå