Gå til innhold

Noen som ser på dr phil nå? Ang ketose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksperten der mener å være i ketose er farlig for kroppen.. Eller misforsto jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han sa faktisk at man syreforgifter kroppen når man går i ketolyse. At kroppen starter å "spise" av seg selv. Og at det er farlig.

Stussa på det der jeg også.

Skrevet

Noen "eksperter" mener det er skadelig, andre EKSPERTER mener det ikke er det ;) Der er spørs hvorfor du har ketose, er det på grunn av diabetes, eller sult. Så er det skadelig for kroppen, ja. Noen kostholdseksperter mener at kroppen godt kan leve på ketoner når det er kostholdsindusert (lavkarbo).

Skrevet

Ja, er jo så mange her inne som går på ketolyse kur og skryter at de er i ketose.. Han sa jo det skadet indre organer!

Skrevet

Har ikke stor peil på kuren i det hele tatt, og skjønner at det er forskjell på slanking og diabetes. Er jo helt sykt at hun ikke tar insulin!

Skrevet

Hvis ketose er så skadelig som enkelte vil ha det til. Ville mennesket vært en utdødd rase (steinalderjegeren), og inuittene ville også vært et utdødd folkeslag. For det er et folk som kun lever på animalsk mat (ketose), og blant dem finnes det ikke overvekt og hjerte og kar sykdommer. Men de har begynt å utvikle disse sykdommene, etterhvert som de har begynt med et vestlig kosthold med mye karbohydrater. Det sier det meste.

For alt vi vet kan mannen på dr. Phil være kjøpt og betalt for å si det han sier.....(sukkerindustri, legemiddelfirma, slankegigant...)

Skrevet

Lavkarbo viser seg å ha svært god effekt på dia2 pasienter. Og noen kan faktisk redusere bruken, eller slutte helt med insulin ved hjelp av lavkarbokost. Det viser studier som gjøres idag. Fedon Lindbergs klinikk har behandlet utallige diabetes type 2 pasienter med denne typen kost.

Kostreform.no

Skrevet

Ja, hehe.. Er ikke alt på disse programmer jeg stoler på, hehe.. Men ble så paff.. Har hørt så mange her som går på ketlyse kyren og er veldig fornøyd. Har ikke tenkt noe mer over det, før jeg så det nå..

Forresten har vel disse jentene diabetes1? Eller tar jeg feil? Ikke så lett å følge med og dibbe samtidig, hehe..

Skrevet

Man legger på seg av kunstig insulin....Og det virker jo som om de prøver å forhindre vekttøkning ved å la være å ta insulin...

Mannen min er diabetiker og hadde for høye verdier av ketoner , da var det inn på sykehuset i hui og hast.... Hvis det ikke er farlig hadde vel ikke legen beordret oss til akutten med engang....

Skrevet

Det er sikkert litt forskjell på dette også kanskje.

Her dreide det seg om ei med diabetes som ikke tok insulin. Et friskt mennenske har jo egen insulinproduksjon.

Så det er sikkert en kompliserende faktor akkurat det at hun har diabetes, for diabetes har jo flere "følgesykdommer" som nyresvikt, at man kan bli blind osv.

Tipper at hvis man ikke har insulinproduksjon, og går i ketose, at det kan være to dårlige sammensettninger.

Skrevet

Ja de har diabetes og det er det som gjør det så farlig...

Skrevet

Det er forskjell på ketose og ketoacidose. Ketoacidose er syreforgiftning som følge av for høyt blodsukker og ketoner i urinen, oppstår hos diabetikere som ikke tar insulin.

Ketosen som mennesker uten diabetes opplever bygger på de samme prinsipper som ketoacidosen, men er likevel forskjellig. Denne skyldes ikke for lite insulin, men for lite inntak av karbohydrater. Dette medfører at det ikke er nok glukose til produksjon av energi i cellene. Det vil si at kroppen også ved denne typen ketose må finne alternative kilder til energi.Denne formen for ketose er en mye mildere form enn ketoacidosen, og setter ikke livet i fare der og da slik som med ketoacidosen.

Skrevet

Ja, det er nok det de mener.. Min mor har diabetes type 1 og har nå begynt å droppe en del karbohydrater.. Så tenkte automatisk på henne.. men hun er jo flink til å ta insulin da!

Skrevet

Så bra det er folk her inne med peil, lærte litt nå =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er farlig fordi når man går i ketose, så spiser kroppen av fettlageret, derfor er det viktig og HA dette fettlageret! Det er også derfor ketolyse IKKE skal brukes av folk som skal ned "bare noen kilo", men av faktiske overvektige folk! (sånn som meg!)

Skrevet

Jeg har hørt om det å være i ketosefasen, viss du går på slankekur. Då har kroppen tømt fettlagrene for glykose og du er i full sving med maksimal fettforbrenning!! Folk som er i ketosefasen får en meget spesiell kroppslukt og pust, det er jo ikke så gøy!!! Har merka det på folk som slanker seg.........

Skrevet

Hehe, ketolyse tjejen =)

Hvordan har påsken vært? Opp 1 kg jeg.. snufs..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Haha :) Ketolysetjejen ble drittlei fett, så ho la om kosten til "mer karbo-mindre fett".. funker det og, siden jeg har så mye jeg må ned.

Gått opp 1 kg i påska jeg også, så i dag er det stramme bud!

Skrevet

Ja, ble helt kvalm da jeg gikk på vekta.. Sååå lett å gå opp 1 kg, og sååå vanskelig å gå ned den ene kiloen.. fysj! Hittil har det gått greit idag, men merker jeg er konstant sugen på noe godt.. Er vel blitt en vane for kroppen fra sist uke.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja, jeg vet at jeg kan ta av den kiloen i løpet av 2 dager, MEN, jeg vet ikke om jeg orker mer fett..... :( BAH!

Kroppen min og rooooper etter noe og trøkke i meg! men, både i går og i dag har jeg vært bevisst hva jeg har spist, så kroppen føles ikke som om den er i fritt forfall mer...

Skrevet

Er vel bare å ordne opp i hodet, det er vel der det ligger.. hehe.. Blit lite med trening denne uken og.. uff.. Men skal trene turn barna mine idag, så får vel løpe litt sammen med dem.. hehe

• 4 uker senere...
Skrevet

Har ikke lest alle postene her, men vil bare avklare for folk at ketose er overhodet ikke farlig tvert imot, det er svært sunt!

Og det er ikke syreforbindelsen som er farlig, det er kombinasjonen av høyt blodsukker og syren som er farlig.

Hvis du ser på verdens sunneste folkeslag, med minst sykdom og lengst levetid, så finner du dem helt nord hvor de lever av kjøtt og fett. Ingenting karbohydrater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...