Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Tulla vår er ganske så sutrete om dagen og vil ikke ligge på gulvet for seg selv. Vil ha oppmerksomhet hele tida pluss at hun er frustrert fordi hun ikke kommer framover. Hvis hun får smokk så roer hun seg og kan ligge på gulvet med lekene sine en stund. Men blir dette feil bruk av smokk? Bruker dere kun smokken når de skal sove? Hun er 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Vet ikke om det er feil.Men vi bruker også smokken sånn som dere gjør. når han er sutrete ol.og vi ikke får roet ham på andre måter.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 jeg bruker smokk til soving og til kos om hun er survete på gulvet (sliten kanskje) får hun litt smokk, så roer hun seg. men tar den alltid ut når hun tas opp da..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 uhm.. skal man begrense bruk av smokk? Jenta mi på 10 uker bruker den ganske mye. Hun klør fælt i munnen (tenner på gang?) og tar tommelen med én gang om ikke smokken er tilgjengelig.. Da dytter jeg heller i henne smokken, enklere å venne henne av med den (antar jeg..). Men heldigvis slipper hun smokken så fort hun sovner, så da får munnen hvile litt:)
Bergene Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Man bør begrense bruken litt ja, så slipper man at de blir altfor avhengige av å ha smokken i munnen hele tiden. Det er ikke bra for tennene. Dessuten kan babyer få sånt utslett rundt munnen om de bruker for mye smokk. Kan jenten din sitte selv og krabbe? Hvis ikke kommer hun helt sikkert til å like seg mye bedre på gulvet for seg selv når hun har lært dette, slik var det med jenten vår hvertfall. Før lillemor begynte å krabbe kunne hun også bli frustrert over at hun ikke kom seg noen vei. Da tok jeg henne på ryggen i bæretøy og ryddet litt ;-).
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Det er jo veldig kos for de med smokk da, min datter 8mnd får det når hun er lei seg av en eller annen grunn. Og når hun skal sove hvis hun trenger det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Smokk er en velsignelse. :-) Noen har større sugebehov enn andre. Vi gir alltid tassen vår smokk når han gråter ...
shimonie Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 enig med anonym her! jeg mente egenlig at smokk va helt unødvendig før han ble født, men på nyfødtintensiven hadde de døtta en smokk i munnen hans før jeg fikk sukk for meg. men det er en fin lydbryter:P han får den når han vil,om nattan spytter han den som regel ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå