Gå til innhold

sopp sopp sopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg noen tips og råd til HVORDAN få vekk meget irriterende sopp i underlivet. Har hatt det på og av i 15 uker nå, holder på å bli GAL!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er irriterende... =o) Hadde noe voldsomt med utflod som nok sikkert i ny og ne var sopp ja.

Sluttet helt med saape inni der, bare vasket meg vanlig med vann, litt saape en sjelden gang ved laarene og litt bak, men aldri naer der soppen kommer fra... Dette er ikke saa ekkelt som det hoeres ut, og beloenningen er stor.

Naa har jeg ikke brukt saape paa to mnd nede der og er like ren, sifter ofte truse, og dusjer meg godt med lunka/varmt vann og bruker klut.

Dette hjalp meg 100% og alt ble borte i loepet av noen dager og har holdt seg borte siden.

Et annet tips jeg proevde, men det virker bare naar du holder paa jevnt, er at jeg foerte inn yoghurt naturell samtidig som jeg smurte litt utenpaa.

Jeg anbefaler likevel mest det foerste tipset, da man faar tilbake naturlig flora med det. Ogsaa med yoghurt altsaa, men det kan komme tilbake naar man slutter med yoghurt, dersom man fortsatt bruker saape.

Lykke til!

Skrevet

var veldig plaget sist svangerskap med dette, og fikk da råd om at lactal var tingen....de finnes i to typer...tube og sånne tabletter du fører inn med fingrene...jeg ble anbefalt de tablettene som du fører inn med fingrene siden man er gravid. Ble helt kurert etterpå og med en gang det begynte med småsymptomer puttet jeg inn en tablett igjen og så ble det borte igjen. Jeg sluttet også å vaske meg med vanlig såpe og kjøpte en spesial såpe som også skulle hjelpe på sopp, en hvit flaske med rosa skrift..husker ikke navnet men du får den på apoteket iallefall..

lykke til...:)

Skrevet

Det viktigste er kanskje å være helt sikker på at man har fullført den medisinske kuren. Er mange som er flinke i starten, men som glemmer å behandle når symptomene blir borte. Da blir man ikke kvitt soppen og den kommer tilbake.

Hva med å sjekke samboeren din? Det kan være at han også har sopp og at dere smitter hverandre. Nå er ikke soppinfeksjoner spesielt smittsomme, men det har blitt påvist tilfeller hvor infeksjonen har pendlet mellom partnerne.

Du kan prøve Lactal som du får kjøpt på apoteket. Den skal gjenopprette ph-verdien i underlivet og forebygge soppinfeksjoner. Videre bør man gå på do senest et kvarter etter sex (gjelder også onani), vaske seg uten såpe og bare "utenpå". Det kan også være verdt et forsøk å drikke surt drikke (som for eksempel appelsinjuice) eller spise yougurt. Dersom man drikker væske med mye syre, vil det påvirke urinen på en slik måte at bakterier ikke trives så godt "der nede". Det kan også hjelpe mot urinveisinfeksjon.

Skrevet

Mitt beste tips mot soppinfeksjoner - samme hvor på kroppen de befinner seg - er melkesyrebakterier/probiotika. Ikke bare å smøre på, men å få det i seg. Jeg har brukt Molkosan, men finnes også tabletter, f.eks Probion som du får på helsekosten.

Melkesyrebakteriene er med på å (gjen)opprette bakterie/soppbalansen i kroppen. Ved soppinfeksjoner har en gjerne for lite av de godt bakteriene, og soppen får overtak.

Jeg var mye plaget av soppinfeksjoner i underlivet før første svangerskap og noe plaget i svangerskapet, Fikk anbefalt melkesyrebakterier, og ble helt kvitt plagene. Ble slapp med å ta dem etter fødselen, og fikk etter hvert kjempe soppinfeksjon på pupp og baby. Prøvde mye forskjellig før jeg kom på at jeg kunne begynne med probiotika igjen. Og hadde ikke brukt det lenge før alle plager var borte.

I tillegg tror man at det skal være svært gunstig for babyen om mor bruker dette i svangerskapet mtp allergiutvikling og slikt. Mener å ha lest at det forskes en del på dette.

Skrevet

Den såpa det er snakk om heter Lactacyd og kjøpes på apoteket. Jeg valgte den uten parfyme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...