Gå til innhold

hjelp meg dere som har peil på reklamasjon!!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpy en genser som var ganske dyr, sånn tynn til å ha under cardigan e.l. var litt i tvil da jeg kjøpte den siden stoffet virket skjørt, men hun som jobbet der forsikret om at den var god kvalitet osv, bare å komme tilbake hvis d skulle være noe. første gang jeg vasker den for hånd går den skikkelig opp i sømmen, stort hull under armen...den ble også litt baggy når jeg hadde den på, gikk ut en strl minst. har levert den tilbake til butikken, mener det er reklamasjon, men de vil helst at de skal reparere den for meg, sy igjen hullet...litt misfornøyd med det, vil helst ikke ha en vare jeg mener ikke er kvalitet. sjefen var ikke der da jeg leverte den, hun skal ringe meg..men mitt sp.maål er, tror dere jeg kan stå på mitt ang reklamasjon her. litt lite erfaring med sånt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan reparere for deg,det har de rett til men det er svært få som praktiserer dette, vanligste er å få ny vare. Jeg hadde utentvil bare gitt deg en ny genser dette pga om du har sagt du vil ha ny vare og ikke får det men en "lappet" genser så vil du neppe handle der igjen.

Skrevet

Nå husker jeg ikke paragrafene i hodet, he he - men forbrukerkjøpsloven sier at du har rett til å VELGE om du skal få ny vare eller om varen skal bli reparert - med mindre det er uforholdsmessige høye kostnader for selger å gi deg nye vare...og det kan jeg aldri tenke meg at det er i dette tilfellet. Er ikke bare-bare å reparere en genser som er blitt baggy heller - hadde det vært et lite hull i sømmen, er det en annen ting...

bare si hva du vil ha og ikke gi deg - du har rett på ny vare her. Er faktisk skremmende hvor lite oeiling butikkansatte av og til har på lover og regler ang reklamasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...