Gå til innhold

Finner du deg i å bli kaldt dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom noen i en irritert tone kaller deg DUM fordi du har gjort noe vedk. ikke synes noe om, hvordan reagerer du på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ikke hvis det er urettferdig. Men i visse tilfeller kan jeg forstå hvorfor sambo lurer på om jeg er helt dum, hehe... Hender jeg åpner munnen mens hjernen enda sover!

Men han sier det ikke for å være ond da. Hadde han MENT det så hadde han nok fått høre det

Skrevet

Går selvfølgelig... Ikke vits i å diskutere noe med en person som må ty til personangrep, da er vedkommende rett og slett for dårlig til å legge frem sitt synspunkt.

Skrevet

Hehe, her jeg bor sier de ikke dum, de sier "Du e jo helt sprengt!!"

Nei, det er ikke noe særlig.

Men er bare mannen min som sier sånt, hvis vi krangler. Da kan en si mye rart. Er ikke mange andre som sier noe sånt rett til en.. Ungene får ikke lov å si det...

Skrevet

ja det reagerer jeg på!!

man kaller ikke noen dum fordi vedkommende ikke liker det du har sagt/gjort..

Skrevet

Jeg forklarer vedkommende at jeg oppfatter den type kommunkasjon som lite produktiv, at jeg ikke finner meg i den type personangrep og at jeg er villig til å kommunisere med vedkommende etter å ha fått en unnskyldning.

Har null-toleranse for sånt, det er menneskelig å feile og jeg nekter å bli kalt dum det være seg av venner, ektefelle, familie, kollegaer, sjefer osv. Stolthet lenge leve ;)

Skrevet

Det er noe med det barn sier. Den som sier at du er dum den er dum selv eller noe sånt. For å si at noen er dum tyder i mine ører på at de mangler litt i mellom ørene på den som kan bruke et sånt uttrykk

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke funnet meg i (untatt av 3-åringen som slenger rundt seg med "Dumming" ;-) )

Skrevet

godt og høre at det er flere som reagerer på å bli kaldt dum. Noen ganger reagerer jeg ganske spontant og det gjør jeg når jeg blir kaldt dum. Selvsagt har det noe med hvordan man blir kaldt dum også da.

Sånn som nå i Påsken, så sa sviger far" å herregud er det mulig å være så DUM" i en nedlatende og tone, om meg og til meg forran ungene mine.

Dette dreide seg da om at mannen min fortalte at siden jeg hadde sagt opp jobben min så fikk jeg 8 uker karantene på dagpenger fra Nav.

Vel, svigerfar vet meget godt hvorfor jeg sa opp jobben. SÅ jeg reagerte spontant og smalt tilbake med at DET hadde han ingenting med.

Hører også med at han bryr seg med absolutt det meste man foretar seg og skal legge seg opp i alt. Litt for mye fritid etter at han ble pensjonist.

Skrevet

Om jeg fortjener det går det greit, enten det eller et annet skjellsord. Har gjort en del dumme ting og oppført meg dumt, som i går da jeg kjørte hjem fra ferie og ga mannen min skylden for at solbrillene mine ikke var gode nok. I know!

Er det noe som regelmessig brukes i et forhold eller i en relasjon som ikke er likeverdig er det selvsagt uhørt.

Skrevet

Så lenge det er på kødd så er det greit.. Men om noen hadde kalt meg dum for at den personen var irritert på meg så hadde jeg blitt såra.. (er heller den typen som blir såra enn sint)

Skrevet

Hadde en kunde engang som kalte meg dum,sa at enten fikk han si unnskyld eller så fikk han ikke handle her.Han fortsatte og kalle meg for ting så da hev meg og vakten han rett ut av butikken..Ommandagen når jeg snakket med sjefen sa han at jeg handlet helt rett..Sånne kunder vil vi ikke ha og de får ikke behandle mine ansatte på denmåten.Det har jeg ogsåsagt til min nye sjef ot jeg ikke tar i mot all slags dritt og at enten får kunden si unnskyld eller så får de finne seg en annen butikk...

Såjeg finner meg ikke i å bli kaldt dum..

Skrevet

"Dum" er for meg et barnslig uttrykk, slikt som små barn kaller hverandre. Så når noen kaller en dum, tenker jeg : Fy f.... så barnslig det går an å bli! Er for en mer konstruktiv måte å kritisere på ;)

Skrevet

Nei, men jeg omgås heller ikke folk med sånn språkbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...