Gå til innhold

Jeg er midt i konfirmasjonsforberedelsene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nesten ferdig innbydelsene, så de skal i posten i løpet av et par dager. Plutselig er det ikke så lenge til mai lenger!! Panikken satte seg fast her et par dager i påskeuka, men da hadde vi besøk og jeg hadde ingen anledning til å sette meg ned og notere litt. Men nå har jeg funnet fram bilder fra oppveksten til fjortisjenta og så prøver jeg å systematisere noen stikkord som skal bli til en flott sang tenkte jeg. Disse stikkordene skal jeg heldigvis maile videre til en god bekjent av familien slik at de får godgjøre seg der og passe til en lettsunget melodi.

Det neste jeg skal tenke på er blomster og servietter. Jenta er usikker på hvilke farger og hvordan hun har lyst at det skal pyntes, så vi må nok ta oss en inspirasjonstur og kikke litt. - Kanskje til en blomsterbutikk og en hobbybutikk tenkte jeg kunne være lurt. Jeg har ihvertfall lyst at det skal være litt friske farger til en frisk og feiende flott jente :-) Kjenner på at jeg er fryktelig stolt av denne jenta når jeg setter meg ned og skal prøve å sette litt ord på hvordan hun er og hva hun driver med. Blir nok en dag med mye skryt når hun skal stå konfirmant i sin nye flotte bunad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg nesten til konfirmasjon jeg nå. Deilig med en anledning der man virkelig kan skryte av de flotte barna :-D

Lykke til med forberedelser, det høres ut som om du har planer om en flott feiring av den flotte jenta di.

Skrevet

Synes du er flink jeg,og godt i gang med forberedelsene til den store dagen.Vi hadde konfirmasjon i september,og jeg kan fortelle deg at god planlegging er gull verdt...det gjør at vi mammaer også kan kose oss på dagen.

Det er kjempekos å dra frem alle minner og bilder,og kan tenke meg at resultatet blir flott.

Lykke til videre :)

Skrevet

Jeg er så vidt i gang med å tenke på 1-årsdagen til lille M i slutten av april. Gleder meg til å få feire bursdagen hans. Men, tiden går jo så fort, så om ikke alt for lang tid så blir det vel konfirmasjon her også... :-)

Alle store høytider er flotte, og jeg synes det er morsomt å planlegge for slike dager. Konfirmasjon er jo litt spesielt i og med at barna er såpass store at de har opplevd en del, og det er mange minner man kan ta frem. Samtidig så er de i starten på voksenlivet, og man skal rettlede dem på veien videre. En utrolig spennende tid.

Jeg er sikker på at det kommer til å bli en fantastisk dag for jenta di, og for hele familien for den saks skyld. Lykke til med planlegging og forberedelser!

Skrevet

Her er også forberedelsene igang:-) Men jeg nekter å være med på et race altså:-)

Menyen er satt opp, lokalet i boks, innbydelsene trykket, kokk og kakebakere er klare og serveringshjelp er booket. Bunaden er til sydamen for tilpassing og 3 av 5 antrekk er klare.....da er jeg igrunn ikke kommet lenger.....

Skrevet

Ja, det er koselig med slike forberedelser. Tenk, så fort tiden går!!! Jeg grugleder meg til vi kommer så langt her i huset.

Forresten så er det vel ikke sikkert det blir standard konfirmasjon her, noe som sikkert vil opprøre enkelte deler av familien (heldigvis ikke de aller nærmeste)... Ja ja, den tid den sorg :)

Kos dere med forberedelsene, jenter!!

Skrevet

Hehe... her i huset er det konfirmasjon i mai også.... nr. 3 siden -04...

Så jeg har ikke begynt forberedelsene ennå;=)

Skrevet

Nei Snulder, jeg skal heller ikke stresse. Fant bare ut at innbydelsene måtte ut nå, slik at folket får tid å svare før jeg må si eksakt antall til stedet vi skal være.

Og dette stakkars mennesket som har lovet å hjelpe meg med sang må vel ha litt tid på seg.... Men når jeg ser hvor kjappe disse forfatterene er på dette forumet er det ikke sikkert det heller hadde hastet så fælt.

Men jeg har kost meg idag med å gå gjennom minner om frøkna vår. Det er mye fint å tenke tilbake på,- og så fort som årene har gått...

Jeg høres vel ikke gammel ut når jeg sier sånn???? :-)))))

- kanskje bare litt bittelitt moden :-)

Skrevet

Hehe.. jeg sitter en natt eller to og dikter til jeg blir grønn sånn helt på tampen!! Gruer meg like fælt hver gang;=) Men det går som regel bra!

Skrevet

Hehe Snulder, du og jeg er nok av samme type der vi:-)

Jeg hadde konfirmasjon for eldstemann for noen år siden. Nyseparert, hadde akkurat flyttet inn i ny leilighet etter å ha pusset opp på kveld og natt i 2 måneder, for dagen jobbet jeg jo.......var dritasliten og deppa. Men vips, konfirmasjon ble det og jammen ble den vellykket også:-)

Så stress gidder vi ikke.........det ordner seg alltid:-)

Kanskje vi som skal ha konfirmasjon får ta de siste nettene her inne, med litt vin og penn og papir:-) Så blir det nok både sanger og taler:-)

Skrevet

Knallgod idè Klatten!!! Godt det er A som er konfirmant denne gangen.... han har litt selvironi, og tåler litt fjasete sanger;=)

Skrevet

Jeg har tinget musikervenn som skal synge duett med konfirmanten - syntes det var helt genialt:-) Så kan jo pappan få seg en liten overraskelse over lille piken som plutselig ble stor:-) Det blir stas!

Skrevet

Oi! Har du en datter med enda flere talenter enn i retning politikk? Så morsomt!!!

Skrevet

Ja!!!

Begge de store har vakre stemmer:-)

Blir spennende å se om nr 3 får det også:-) Om hun får det, så påberoper jeg meg den som arv fra meg.......for sambo eier ikke sangstemme!!!

Skrevet

Så herlig!!! Du har jammen litt å være stolt av! Og klart det er deg de arver alt vakkert etter;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...