Gå til innhold

ang det å bli satt igang

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man sånn veneflon i hånda da?tror jeg har skjønt det sånn at man får ei modningspille eller gele oppi underlivet,kan man få den¨på sykehuset og så dra hjem og vente der på evt at noe skjer?jeg håper på å få føde i vann,hvis jeg må bli satt igang,er såvidt på overtid nå,så ikke sikkert jeg må da, men hvis jeg må settes igang,må man være på sykehuset hele tiden med den venefloen i hånda og da kan man vel kanskje ikke få badekar med ledning hengenes på slep?skjønner ikke hvorfor det er nødvendig med veneflon for en får jo ikke det hvis en kommer ivei av seg selv,ikke redd sprøyter eller noe men har vært noen ganger på sykehus av andre årsaker og hver gang jeg ble innlagt fikk jeg den irriterende veneflonen,blir så stiv i hånda og hemmet i alt jeg skal gjøre og rett og slett irriterende,en får det vel for å opprettholde væskebalanse og sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke er moden når du kommer dit så får du en modningspille ja, så blir du sjekket igjen etter 5 timer kanskje må du ha en til om riene ikke begyner av seg selv. Det å bli satt i gang med kur kan ta lang tid . Er du derimot moden så setter de deg på drypp da går ting noe raskere. Jeg ble lagt inn på onsdag og satt på kur, fikk veneflon før jeg ble sjekket om jeg var moden men vet ikke om det er vanlig da , men de koblet ikke på noe. Men tviler iallefall på at du får reise hjem...Her endte det med keisersnitt så vet ikke om jeg hadde fått bade etterhvert men går utifra at det hadde vært greit så lenge alt hadde sett bra ut og vannet ikke hadde gått..

Skrevet

Jeg ble satt i gang med modningspiller, Var innlagt på observasjonspost og fikk modningspiller 3 ganger med 5 timers mellomrom. Jeg mener å huske at jeg ikke fikk veneflon før jeg kom på føden og fikk epedural.. Jeg fikk ligge i badekar (noe jeg synst var grusomt)

Skrevet

Jeg fikk bare modningsgele, og det holdt i massevis for meg (men jeg hadde en unormal reaksjon på den iflg jordmor). Men hadde jeg ikke gått i fødsel så fort som jeg gjorde hadde de satt en ny gele dagen etterpå, for så å sette drypp etter at jeg hadde blitt tilstrekkelig moden.

Skrevet

Hvis du ikke starter av deg selv av pillen eller geleen må du få drypp. denne settes i veneflon. Om du må ha drypp regnes dette som en risikofødsel og du får ikke føde i vann og ungen må få en måler som de fester i hodet på ungen. De må inn i deg for å feste denne på ungens hode for å kunne følge ordentlig med på tilstanden til ungen. Du må da også ha målere heletiden over maven som de måler rieaktiviteten med og en ekstra målig for ungen. Det er de rom regulerer lengden på riene dine ved å regulere hvor fort og hvor mye drypp du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...