Gå til innhold

hvor mye grøt og middag gir dere deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere den porsjonen som står bakpå grøt pakken eller gir dere mer? og de 6 mnds middags glassene. spiser de hele glassene på ett måltid? jeg syntes det er litt vanskelig med disse måltidene jeg, for som flere her har skrevet så føler jeg det blir maing hele tiden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 posjon grøt etter pakka går ned på et måltid her ja, + en fruktmos som jeg dypper skjea i. resten slurper hun i seg til slutt.

1 helt middagsglass spises v/neste måltid, og til kvelds en posjon grøt igjen som dyppes i hjemmelagd sviskemos for å unngå hard mage.

jeg lager alltid en liten grøtposjon xtra v/hvert måltid siden hun sikler ut en del;)

totalt har hun 3 måltider om dagen (som tar alt fra 10min-50 min å gi) + morgenpupp. tutekopp med vann til hvert måltid... (hun er ca 6 1/2 mnd)

Skrevet

takker for svar:) hvor mye melk får hun da på dagen å hvordan legger du opp måltidene? ca klokka? hadde vært veldig takknemlig for svar!

Skrevet

ca kl 6-7: morgen-pupp

kl9.30: grøt med fruktmos + vann

kl13.30: middagsglass eller hjemmemoste grønnsaker e.l (gjerne dyppet i en "kjent" smak...) + vann

kl18: grøt med sviskemos + vann

that´s it....;) tilbyr pupp før 13.30 måltidet, men det vil hun stortsett ikke ha.. nattpuppen sluttet hun med for 3 dager siden...

HS har sagt at det er lurt å vente ca 4 timer mellom måltidene, istedet for å småspise seg gjennom dagen. når tulla mi først spiser, spiser hun;) tar et par dager å venne h*n til ny matrytme, men gud så deilig når det først funker. så slipper man grining og mas etter mat "hele"dagen!!=)

Skrevet

hm, oki,men trenger dem ikke mer melk i løpet av dagen da?:) for til nå har hun fått slikt:

ca kl 08 - 200 ml mme

ca kl 12 - 200 ml mme

ca kl 15-16 middags glass + mme

ca kl 18 en porsjon grøt

ca kl 19.30 200 ml mme

så sover hun hele natten til 08 igjen. men nå har vi begynt med grøt på formiddagen også så da må vi kanskje bytte 12 mme`n med ett grøt måltid?:) hun er 6mnd..

Gjest Gul stjerne
Skrevet

min spiser mye mindre enn de over, tror jeg.

fra han legger seg kl 19 til 08 drikker ha ca 300 ml mme fordelt på to el tre ganger.

Lunsj ca 11 grøt av 0,75 dl vann pluss halvt glass svisker.

Mellom lunsj og kvelds drikker han kanskje 200 ml mme pluss noe fruktmos,kanskje halvt til helt glass.

Kvelds grøt igjen påca 0,75 dl vann pluss halvt glass banan el svisker. Drikker noe vann i tillegg i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...