meg82 Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Helt siden begynnelsen av uke 20 har jeg vært så hoven nedentil, akkurat som det henger en "sekk" ut av vagina..:-O Klarer å klemme det opp, men det detter ned igjen. Verker i skjedeåpningen da jeg står for lenge.. noen som er slik, eller vet hva dette er?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Ja, kjenner det godt igjen. Det er skjedevegg-nedfall, mest sannsynlig forveggen der urinblæren ligger bak (fagord: cystocele) men kan jo være bakveggen (fagord: rektocele). Jeg har det også, og det er ordentlig ubehagelig, men varierende fra dag til dag og verst om kveldene når tyngdekraften har gjort sitt. Må knipe når jeg setter meg ned, ellers setter jeg meg "på en kul", og må av og til dytte skjedeveggen inn for å lindre ubehaget. Jeg var hos gynekolog som mente at det ville bedre seg frem mot fødsel fordi hodet til babyen for øyeblikket lå rett over urinblæren og presset, men ville etterhvert sentreres mer over livmortappen og da letter trykket på urinblæren litt. Anbefalte knipeøvelser (10stk 3 ggr dgl) og evt kirurgisk inngrep ca 6 mnd etter fødsel hvis ikke bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå