minami Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hva var den største forandringen? Er dere førnøyde? Gutten min burde kanskje hatt det men vi ville vente noen mnd til for å se om det kanskje bedret seg. Sover de bedre på natta etterpå? Mindre irritable? Hva har dere merket?
Dronningen! Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Det er som natt og dag:o) * Ingen ørebetennelser. * Ingen høylydt snorking. * Bedre hørsel. * Bedre språk..... For vår del var det ingen ting å vente på)
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Vi merket ingen forskjell på noe, men han sov godt og snakket bra før han ble operert også da. Han var 2 år da og hadde 40 desibel nedsatt hørsel vis nok.
jordbær mathilda Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Eldstejenta satte inn dren da hun var 2,5 år. Itilegg fjernet hun polypper og falsk mandel. Merket store forbedringer. Hun gikk konstant snørrete, det ble borte. Sluttet å snorke om natten, søvnen hennes ble myye bedre... også humøret på dagtid. Hun snakket lite og uforståelig før drenet, etter kom språket seg veldig. Problemet her var at drenene datt ut etterhvert, og hun har gjentatt opprasjonen tre ganger, dette har gitt arrdannelser inni øret. Hun er nå snart 11 år og har litt nedsatt hørsel på det ene øret.
Neverstill Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 har ikke barn med dren men 2 søsken som begge har hatt dren 2 ganger hver.. og jeg kan fortelle deg at det ble en helt ny tilværelse for oss da de fikk det. først vil jeg fortelle deg om min bror thomas, han var en skikkelig klovn på skolen(rundt 1-2 klasse), lærerene trodde han hadde konsentrasjons vansker, for han "hørte jo aldri etter når han ble snakket til" og "ikke fulgte han med heller", mamma begynte å mistenke at han hørte dårlig, for han var også ofte plaget av ørebetennelser og han hadde en tendens til å snu på hodet mot høyre når man snakket til han, akkurat som om han hørte bedre da. han sa alltid hææ?? og snakket høyt.og var mye plaget med hodepine, men på skolen sa de at det var ingenting i veien med hørselen hans han bare "gadd" ikke å følge med. men mamma sto på sitt og fikk på en øre nese hals klinikk bekreftet at det var et væske problem i ørene hans og at han hørte veldig dårlig. stakkar lille gutten, han var så søt og tøff når mamma og pappa kjørte han til sykehuset for å få lagt inn dren første gangen, han fikk narkose og kom hjem samme dag. dagen etter at han kom hjem fant ikke mamma han noe sted, så vi letet overalt og fant han plutselig i hagen, midt i hagen satt lille god gutten, han snudde seg til mamma også sa han: mamma, visste du at det er fugler som synger i hagen?? alle lyder som ikke var direkte tale hadde han kun hørt som "bakgrunnstøy" så han hadde ikke lagt merke til det før. han hadde ikke hørt noenting av hva læreren sa bak i klasse rommet, ikke rart han var "umulig og ikke hørte etter",og ørebetennelser og hodepiner forsvant gradvis. broren min er evig takknemlig for at han fikk dren. eneste han syntes var kjipt var at han måtte være forsiktig med svømming etterpå så dren er en kjempefin greie synes vi.
Sjokoladekaka Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Mykje forbedring: *Språket skaut fart, "r"en kom etter ca 2 mnd... *slutt på snorking, ungen sov plutselig så stille at eg måtte sjekke om ho pusta i heile tatt:) *Kroppstemperaturen blei normal. Ho hadde litt forhøga heile tida før. *Ikkje hatt meir øyreverk. *Meir utkvilt på dagen. Ho fekk dren på begge sider, og fjerna "rikelig" med polyppar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå