Gå til innhold

så usikker....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå 11 + 3 uker på vei. Det nærmer seg tid å fortelle det til jobben, familie og venner. Problemet er bare at jeg har så lite symptomer i forhold til hva jeg hadde med lillegutt. Jeg føler meg nesten ikke gravid. Med ham var jeg ganske kvalm og ekstremt var for lukter. Denne gangen har jeg knapt vært kvalm. Har litt vondt i bekkenet og blir litt trett på kvelden, men dette er det eneste jeg kjenner. Var hos jordmor på innvendig UL i uke 7 og fikk se et hjerte som slo. Jeg mistet i sommer i uke 7 og merker jeg ikke klarer glede meg skikkelig denne gangen. Har ikke hatt noe blødning men er så redd jeg kan ha hatt MA. En venninne opplevde det. Åååååhhh...Det er så slitsomt å ikke kunne kjenne liv/spark. Man må lisom bare satse på at alt er som det skal. Vurderer å ta en til ultralyd bare for å få en bekreftelse, men føler det blir for dumt. Skal til jordmor i uke 13 og håper hun kan høre hjertelyd da. Har fått time til ordinær UL i uke 18. Det er veldig lenge å vente til :) Andre som føler en sånn usikkerhet og som har råd å gi. Hvor stor er sjansen for å miste i MA når man har sett liv i uke 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann....

 

Førstegangsgravid her og føler meg også veldig usikker på om det virkelig er noe der inne.... Magen vokser, har litt vondt i brystene, kvalm av og til, men har veldig vondt i ryggen. Har jo aldri vært gravid før (som jeg vet om), men føler meg svært usikker på om det er en liten baby der..... Skal til lege i dag grunnet ryggsmerter, men der er jo ikke tatt noen gu, ul eller us av livmor.... d som ble gjort var vanlige blodprøver, u-stix og graviditetstest på legekontoret for 1 mnd siden... Har vurdert å bestille time hos privat gynekolog som har ul-apparat, men har time hos jordmor førstkommende torsdag og vurderer derfor å vente med å bestille time hos gynekologen til etter jordmortimen. Jeg er usikker på om jordmor us meg evt tar ultralyd/doplertest.... Vet du noe om d?

 

Synes også det er veldig lenge å vente til ordinær ul i uke 18...

 

Når har du termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner godt følelsen din.. Jeg var også veldig "redd" noen uker tidligere siden jeg ikke har merket noe på kroppen..føler meg helt som vanlig. Men til slutt bestemte jeg meg for å prøve å slappe litt mer av.. nå er jeg 10+3 og er mye roligere. Etter 12 uker er risikoen redusert til under 5% og du er på god vei dit nå... Jeg skal på ultralyd i uke 12/13- egentlig av ren nysgjerrighet... klarer ikke vente til uke 18... Har foreløpig ikke blitt "testet" for hjertelyd, men det kan de kanskje i uke 12/13. Så jeg merker ingenting på kroppen og har ikke fått målt noe men er likevel rolig.. Ville tatt en ultralyd i uke 12/13 hvis jeg var deg jeg.. så ser du at det er liv deg og kan glede deg over at det har gått over 12 uker...

Og igjen da... hvis det går galt så er det jo en grunn til det - og kroppen rydder opp.. jeg har prøvd å tenke litt sånn. Men har ikke opplevd å miste før så vet jo ikke hvordan det er... Men mest sannsynlig kommer det til å gå kjempebra med deg- nyt at du ikke er kvalm - det er IKKE noe dårlig tegn at du ikke kjenner så mye på kroppen at du er gravid... :-) Lykke masse til! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA eller missed abortion som det kalles betyr at fosteret dør inne i magen uten at man får blødning. Derfor merker man ingenting. Det eneste mange opplever er at symptomer avtar. Ganske trist for dem som kommer til ordinær ultralyd i uke 18, og så har det kanskje vært dødt siden uke 8 uten at man har merket noe...Skummelt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...