Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt gravid igjen:)

Har ei jente på 1 år som jeg naturligvis bærer litt på i løpet av dagen..hvor farlig er det? Hun veier jo 10,5 kilo...

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-) Gratulere så mye! :-)

Slik som jeg har forstått er det ikke farlig å bære tungt i seg selv (ikke at 10 kg er tungt da) men siden leddene lettere vrir seg og alle disse hormonene gjør at båndene blir slakkere (ja du vet jo dette du som har bært fram et barn) så er det lettere å pådra seg skader og etterhvert trigge fram bekkenløsning ved å bære tungt og vri kroppen som man gjerne gjør når man bærer :-)

Bare bær lilletøtta di med god samvittighet så lenge du har et normalt svangerskap og ikke mange blødninger osv :-)

Lykke til så mye!!!

Skrevet

Takk for svar:) Jeg hadde litt bekkenproblemer de siste ukene før fødselen forrige gang og jeg kjenner jo litt innimellom nå, når jeg vrir meg litt fort eller har vært på jobb. men en må jo bare ta hensyn hvis en er sliten..det er sikkert hundretusner av mødre som har gjort dette før meg..

Aner faktisk ikke hvor langt jeg er på vei enda heller...tror det er 7-8 uker....det blir jo spennende dette..er akkurat ferdig med permisjon far forrige..

Skrevet

Hei, går helt fint å bære på jenta de...med tunge løft menes det mest at det er smart å unngå blytunge sofaer, vaskemaskiner o.l. Men vanlige løft som vi er vant med i hverdagen kan vi fortsette med så lenge det ikke gir store smerter.

Jeg har slitt masse med bekkenet i begge tidligere svangerskap og det er veldig viktig å lytte til kroppen og ta det med ro. Så snakk med jordmor/legen din og ellers fortsett som normalt så lenge det går bra;)Lykke til...

PS er foresten ca like langt som deg 7-8uker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...