Sessa ruger igjen... Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 og det er at hun bruker ordet "dum" i mange situasjoner med barnebarna. Mulig det kommer fra svigerinna mi for hun sier det også. Jeg synes det er så vanskelig at de bruker det for for meg er det liksom helt bakvendt å si "pappa er dum" når frøkna gråter fordi ikke pappa ikke gir etter for alt hun vil. Eller "stolen er dum" fordi man snubler i den, eller "lillesøster er dum" fordi hun ødelegger leken til storebror selvom hun bare er en baby, for at storebror ikke skal føle at alt han gjør ikke er lov er feil, alt hun gjør som ikke er lov er fordi hun er liten... Liker ikke det "dum" ordet, jeg!
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Helt enig med deg! jeg har sagt klart og tydelig ifra til snuppa, at det er INGEN som er dumme, men man kan gjøre dumme ting, basta!
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Enig med deg, dum er et dumt ord... Det er ikke stolen som er dum hvis du snubler i den, det var du som ikke så deg for når du gikk. Hvis man hele tiden legger 'skylden' på andre mennesker og objekter rundt seg så tror jeg man vokser opp og får et feil syn på livet..
Sessa ruger igjen... Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Vet liksom ikke helt hvordan å gripe fatt i det heller. Men mannen min smalt til i påska da sv.mor sa "pappa er dum". "Hei, ikke kall meg dum!" Men det stoppet liksom der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå