Gå til innhold

Hva hadde dere gjort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom dere fikk en tlf. (eller henvendelse på andre måter) fra en mann ,som i barndommen hadde forgrepet seg på deg, hvor han ber om tilgivelse for det han gjorde?

Dette er ikke meg, men en jeg kjenner veldig godt opplevde dette. Mannen hadde fått kreft og regnet med og dø og ville derfor be om tilgivelse..

Hun sa rett og slett nei, hun så nemlig ikke noen grunn til å tilgi han som har ødelagt så mye av livet hennes..

Jeg ga henne en klem. Og sa at jeg hadde gjort det samme om det var meg.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt nei, og kanskje slengt på et "god tur til helvette."

Skrevet

Veldig vanskelig situasjon å sette seg inn i, men jeg tror jeg ville gjort det samme..

Virker som om han ville be om tilgivelse kun for egen del, ikke for å si at det aldri burde skedd / be om unnskyldning / ta på seg alt ansvar osv. Det viktigste er at hun selv har funnet en måte å leve med dette, og at hun har et bra liv. Hun skylder han absolutt ingen ting, og det at han er døden nær er ingen grunn til å tilgi hvis hun ikke føler hun klarer det.

Skrevet

Hun skylder ham ingenting - og den type overgrep er vel blant det jeg anser som utilgivelig...

Skrevet

Jeg er for at alle mennesker fortjener en ny sjangse i livet... MEN i denne saken for at han selv skulle slutte fred før han ruslet, aldri i livet.

Du får din lønn i himmelen hadde jeg sagt, og slengt på en God tur.

Skrevet

Det hadde jeg ikke tilgitt, nei. Hadde sagt det blir en bedre verden med en pedo mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...