meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Fikk av legen da jeg var syk nå. Men kaster jo bare opp av disse.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Det er sånne sterke smertestillende, er det ikke? Tror jeg bare ble litt "høy" av dem, tåler ingenting.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg ble ikke noe sløv av de, bare kasta opp Ingen høye følelser her nei. Tror jeg reagerer slik på alt med morfin i, bare kaster opp, ingen andre følelser.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Be om å få noe annet, da. Spør pent om legen kan ringe over en resept til apoteket evt. Om du allerede har vært hos legen og fått Tramadol, mener jeg.
* 5 om dagen * Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 jøss...fikk sånne pga nakkesmerter jeg for en stund siden, men jeg synes de ikke virka i det hele tatt jeg...hverken på smertene eller andre ting... er det morfin i de??
* 5 om dagen * Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 sorry...var voltaren jeg hadde fått, de virka ikke på meg... synes det var rart om jeg ikke hadde reagert på morfin...hehe...
OdaX Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Ikkje uvanlig å bli kvalm/kaste opp av dei nei...ville bedt om å få nåkke anna. Go bedring:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2008 Nei, nå er jeg på bedringens vei. Ja er morfin i de. Trenger ikke smertestillende utovr paracet mer. Heldigvis. Jeg burde jo ha visst at alt med morfin i = oppkast og kvalme, siden jeg reagerer slik på paralgin forte og pinex forte. Men nå vet jeg det hvertfall.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er nok skikkelig oversensitiv for morfin jeg da;) He he:) Men det gjør ikke noe det altså.
ScaryMama Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Det er IKKE morfin i tramadol... Men det er likevel ikke uvanlig å bli litt kvalm av sterke smertestillende, spesielt de første dagene. Det går over etter hvert.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. mars 2008 Hva inneholder det som jeg reagerer på da? Jeg reagerer jo likt som ved andre stoffer i morfingruppen...
Nit@™ Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Fra pakningsvedlegget om bivikninger (Lurt å lese) Vanlige (flere enn 1 av 100 pasienter, færre enn 1 av 10 pasienter): Svimmelhet, svette, hodepine, døsighet, muntørrhet, kvalme, oppkast, forstoppelse. Det er ikke morfin i de. Morfin er A preparat og skrives ut på spesiel resept. Jeg går selv på morfinpreparat, og det er ganske strengt med både resept og utlevering på apotek. Morfin får du ikke på vanlig hvit resept. Den er grønn og hvit med spesielle felter og ser ikke ut som en vanlig resept. Tramadol er mindre avhengihetsskapende en pinex/paralgin forte og lettere for magen og bør skrives ut før det gis paralgin/pinex forte ved noe som kan anses som langvarig smerter. Paralgin/pinex forte kan også gi kvalme og oppkast. Det at du reagerer med kvalme kan skyldes flere virkestoffer, men som du ser er det ikke uvanlig når du får tramadol. 1/10 pasienter er jo en del. Hvis jeg ikke husker helt feil så er Nobligan det samme som Tramadol, bare forskjellig produsent. Tramadol er billigere.
camilla^ Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Jeg bruker Nobligan og ble tilbudt ett billigere merke for noen år siden, som jeg takket ja til (på apoteket) Blei skikkelig dårlig av disse, selv om apoteket sa de skulle være akkurat samme. Min mann sa det er noe fargestoff, pigmenter eller noe slike uvesentlige ting egentlig, som kan spille inn om man blir dårlig. Han trodde ikke noe på meg at jeg hadde blitt dårlig av det, men når han sjekka så inneholder det billigmerket noe annet enn Nobligan. Men nå skal det vel sies at jeg blir nesten døden nær av en vanlig allergi tablett, men ikke av noe serlig annet.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2008 Takk. Da ble jeg klokere i dag. Lettere å se hva som er hva når man ikke har 40 i feber også gitt. Uansett reagerte jeg negativt på disse. Så hjelp var dte nok ikke for meg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå