Gå til innhold

Navnevalg. Aksel -for gammeldags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min sliter fælt med å finne navn til babyen i magen. Vi er begge ganske kritiske, og legger ned vetoer i hytt og vær når det gjelder den andres navne valg.

Aksel var et av navnene som vi tidlig syntes var fint begge to. Problemet er at det ikke virker som om noen andre synes det.

De fleste i vår "foreldre" generasjon synes navnet er håpløst gammeldags. Selv om de fleste prøver å være høflige, og si at navnet jo var fint når de fikk "vendt" seg til det.

Svigermor gikk til og med til det skrittet og si: stakkars gutt, han kommer jo til å bli mobbet!

Svigermor er ganske så spesiell i utsagnene sine inne i mellom, så jeg kom fort over det.

Men kanskje vi har hengt oss opp i Aksel fordi det var det eneste navnet som vi likte litt begge to? Vi har begge navn som vi liker mye bedre, men de er uaktuelle ettersom den andre foreldreren ikke liker det samme navnet.

Hva synes dere om navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns Aksel er aldeles nydelig! Kan ikke skjønne at han skulle bli mobbet for det navnet. Trodde forresten gamle navn var blitt moderne igjen?

Aksel er kjempefint, og ville stått på min liste også, hadde det ikke kræsjet med etternavnet vårt.

Skrevet

Ei venninne av meg fikk i januar, og han heter Aksel.

Nydelig navn!! Og han er jo oppkalt etter oldefarens sin, også. :)

Skrevet

Aksel er kjempefint syns jeg! Tøft navn! Gå for det navnet dere liker, ikke hør på alle andre, bare på oss som liker navnet ;-) hehe....

Skrevet

Har selv tenkt mye på det navnet, synest det er kjempefint.

Om dere begge liker det så har det ingenting å si hva andre måtte mene.

Skrevet

Aksel er kjempeflott og på vei opp, virker det som, så han kommer ikke til å bli mobbet for navnet, iallfall!

Ville gått for Aksel:-)

Skrevet

Jeg synte det er et pent navn! Teit ting å si av svigermor!!! Jeg tror at hvis et barn blir mobbet så er det nok ikke pga av navnet.

Skrevet

min mamma elsker det navnet....jeg synes det er fint, men siden mamma er helt på styr ift det navnet setter sambo seg på bakbeina. (vil vi skal velge navn selv....haha)

Skrevet

Så fint å høre at det er flere som liker det da:) Man blir litt mer beroliget når flere synes det samme som en selv. Tusen takk alle sammen:)

Skrevet

Jeg synes Aksel er veldig fint navn. Jeg kunne godt ha brukt det selv, men nå er det allerede to små gutter i vår omgangskrets som heter det.

Skrevet

har en kamerat som heter Axel og synes det er stilig med x:)

Skrevet

Dere skal følge hjertet deres og velge det navnet dere liker. Vi valgte et gammeldags navn til vår sønn som nå er 3 1/2 år, det er faktisk mange jeg vet om som tok navnet etter gutten vår fikk sitt. Gutten vår heter Halvard. Var gammeldags navn det også sa foreldrene våre men nå liker de navnet. Og Aksel er da fint det. Mobbenavn er det ikke.

Skrevet

Nydelig navn!!

Tenk Aksel Lund Svindal eller Aksel Hennie, to flotte menn, ikke noe gammeldags over dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...