små Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Er så usikker på hvor mye vi kommer til å bruke (klær, mat, lokaler, etc...), er det noe sted på nett jeg kan "regne det ut" ??
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Nei, dessverre. For det kommer helt an på dere. Vi brukte 25 000, og det var inkludert ringer, klær til oss (eie, ikke leie) samt skjorter og slips til forlovere og drikkevarer til alle gjestene hele kvelden. Venninna mi hadde like mange gjester i sitt bryllup men betalte omtrent det samme for sin kjole som jeg gjorde for hele mitt bryllup!
små Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 men hvis vi skal ha middag, hvor mye blir det per pers sånn ca? Ja, skjønner det varierer veldig på hvordan mat:P hehe... men sitter her og prøver å sette opp et forslag-.. tillab: hvor mange gjester hadde dere?
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 vårt bryllup kom på ca 45 tusen. jeg kjøpte meg kjole og alt jeg trengte til. På høsten bruker det å være salg i brudebutikker, sjekk da, kan finne drømme kjolen til under 5000. vi lagde mat selv, og alt ble kjempe flott. Vi hadde ca 85 gjester og fri bar. Men sett opp hvor mange gjester du vil ha, forhør deg rundt om det er noen som kjenner noen osv. kan spare mye på det og det blir like flott
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Det kommer an på om du skal ha det på et hotell eller på et sted hvor du må ha cateringmat og skaffe servitører selv. Skal dere være på hotell så ville jeg hørt med det aktuelle hotellet, de kan som regel gi et overslag på sånn ca hvor mye det kommer på per gjest. En annen ting er hvor mye drikke dere skal spandere. Vi skal gifte oss i år, og regner ca 1500 per gjest, dette inkluderer champagne og frukt ved ankomst, 4 retters middag med 3-4 glass vin til, og konjakk/baileys til kaffen. Inkludert er også borddekking, pynt, servering, blomsteroppsatser på bordene osv. Trenger ikke tenke på noe slikt selv. Men sier seg at dette blir relativt dyrt da, men vi har valgt å ha festen på et hotell som ordner alt for oss.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Vi hadde 42 til middag , totalt 66 til kaker og kaffe:) Si vi prøver denne menyen da; enkel forrett med scampi, ca 80 kr per pers Helstekt entrcote med tilbehør til hovedrett; ca 290 per pers Creme Brulee til dessert, ca 70 per pers. Ca 440,- per kuvert uten drikke. Man regner ett glass hvitt til forretten, to-tre glass rødt til hovedrett samt kaffe og avec. Pris per pers inkl drikke for selve middagen med kaffe og avec, omlag 800,- (på et billig sted) Men så kan man jo si da, at man lager maten selv, da koseter råvarene og evt kokken, man kjøper drikken i Sverige, osv osv. Dersom du kommer med en meny og litt sånt så kan jeg regne på noen alternativer for deg. Har jobbet med sånt i 5 år nå
MegOgAlleMine Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hvis du trenger å gjøre det rimelig, såå sjekk litt rundt. Tror at "vanlig" for f.eks 3-retters fort er mellom 450 og 700kroner per pers. ellers kan du spare på å ikke ha fri bar, f,eks bare 2 bonger til hver gjest, kjøp kjole på nettet, finn noen i nettverket ditt som er flinke med blomster, baking, invitasjoner, bordkort o.l. Vårt bryllup kom på 60 000 med alt av klær, frisør, blomster, 3retters middag, bar, fotograf med album og takkekort, porto, Ja alt i grunn. (60 gjester)
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Det du må gjøre er å kontakte de stedene som kan være aktuelle lokaler og be om meny, spørre hvor mange de har plass til. Dersom du skal leie et sted uten servering må du ringe div. cateringselskap og be om menyen. Da må du også sjekke hvordan det er med ev. alkoholservering i dette lokalet. Mao. Du må ut og gjøre research. Det er helt umulig å sette opp et budsjett uten ;-)
___ Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Vi brukte totalt drøyt 75.000,-. Da hadde vi 72 gjester til middag. Vi gjorde ganske mye selv og sjekket en del rundt for å få gode avtaler. Husk at diverse småtingposten kan bli ganske stor om dere ikke er obs. Her er omtrent hva vi endte opp med å bruke. Kan hende jeg husket litt feil noen steder, men ikke så mye tror jeg. Middag: 25.200,- (3 retter + 2 hvileretter) Vin inklusiv toll: ca 4.000,- Brus/øll: 2.000,- Bar: 2.000,- (+ at vi tømmte lageret hjemme) Leie av lokale: 3.000,- Kokk: 2.000,- Serveringshjelp: 3.500,- Kjole: 8.000,- Strømper, undertøy: 750,-,- (eie, ikke leie) Sko/sokker til mannen: 750,- Hår/sminke: 700,- Blomster: 5.000,- (betalte bare for selve blomstene, dekoreringen fikk vi gratis) Transport av gjester til og fra flyplass: 4.500,- Sightsing med båt dagen etter for utenlandske gjester, inlk spekemat: 6.000,- Prest: 500,- Organist: + kirke: 1.000,- Ringer: 4.500,- Hotell rom: 2.200,- Bordkort, tusj, fakkler, oasis + div småting: 1.500,- Takkekort, ikl. porto: 700,- Kaker: 0,- (fammilien bakte) Invitasjoner: 0,- (lagde selv) Fotograf: 0,- "nygift-bil": 0,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå