Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Skal til legen neste uke og vurderer å spørre om 100%sykemelding. Er i uke 31, og jobber 50 % nå. Har en jobb som innebærer endel stell og mye fysisk og psykisk belastning, og sliter med bekken og tyngde nå......men har dårlig samvittighet pga jobben/kollegaer ved å forsvinne ut 1 mnd tidligere.. Noen som har noen råd? takk for alle svar...
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Hvis du har behov for det, så har du behov for det. Det går også an å ha 100 % sykemelding en uke eller tre, for så å jobbe 50 % (eller mindre og..) etterpå hvis du tror det er en løsning. Er ikke sånn at når du først har gått på 100 %, så må du ha det helt til permisjonen )
Ned 20,4kg.. Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Ikke vær redd for å ta ut 100% sykemelding.. Bedre å ta den ut mens du fortsatt har litt overskudd igjen, enn å skulle bli tvunget til å gå ut 100% pga utmattelse. Tenk på hva som er best for barnet i magen. En stresset/utmattet mor hjelper babyen ikke.. Jeg ble selv tvunget til å ta ut 100% sykemelding pga jeg ikke lyttet til kroppen min godt nok. Ble innlagt på sykehuset i uke 26 og ble der i 5 uker. Jeg hadde også vilt dårlig samvittighet ovenfor jobben pga jeg sto med hovedansvaret i min avdelig.. Men når alt kom til alt så var det kun babyens velvære som betydde noe.. Lytt til kroppen og ta den fri som trengs.. Hvis du orker, kan du jo evt prøve med en aktiv sykemelding.. Lykke til..
*H* Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 det må du jo kjenne på selv... jeg har hatt nesten 100% sykmelding, fra min jobb som aerobic/spinninginstruktør og personlig trener. har egentlig økt litt hele tiden, hver mnd, og latt det bli en flytende overgang. nå har jeg kun noen sykkeltimer igjen i uka, eller faktisk så er det 2 igjen før permisjon! jeg hadde IKKE klart å holde på med 14t trening i uka som før + skolen, så for meg har nesten full sykemelding vært et must. så jeg hadde det siden uke 22. andre jobber fullt frem til permisjon. så det er noe man kjenner på selv:) IKKE ha dårlig samvittighet ovenfor jobben! jeg hadde det på sats, og tenkte hvis jeg bare tar litt sykemelding og jobber litt mer enn jeg egentlig følte for, ville det hjelpe de på jobben... ikke fått et eneste takk for den ekstra innsatsen min lege og JM ikke ville jeg skulle ta. gjør det som kjennes bra ut for DEG! og lykke til!
nawi Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er 100 % sykemeldt fra uke 31 og ut svangerskapet. Er nå i uke 34. Jobber som lærer og hadde en svært krevende klasse. Ble sykemeldt pga høyt blodtrykk. Ikke noe jeg valgte selv, noe legen valgte for meg. Var ikke spesielt glad i jobben min, men holder på å bli gal av å gå hjemme. Utrolig kjedelig å gå hjemme alene så lenge. Du må kjenne litt på det selv også. Men tro meg, å gå hjemme å ruge er ikke akkurat gøy!! Men må man, så må man;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå