Gjest Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Uff, sitter her og skjelver jeg. Hva kan egentlig legen gjøre for noe? Er 7+4 i dag...kan man evt se noe på UL da? Sitter på jobb og får ikke gjort noe som helst her jeg...bare tenker!
Tjorven1 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Lykke til! Veldig mange blør under svangerskapet og rundt uke 7, det trenger IKKE være en sa. Slapp av, og tenk det beste nå. Legen tar nok en ul for å se etter hjerteslag, har man en god maskin kan han se mye! Om han ikke tar ul, tar han nok en blodprøve i dag også en igjen om to dager for å se om graviditetshormonet ditt stiger normalt, eller om det synker. Synker det har du hatt en sa. De bruker si at om du blør mer enn ved en vanlig mens, er det tegn på sa. Men jeg har flere venninner, begge bestevenninne mine, OG svigerinnen min har blødd mer enn det, 6 ganger til sammen, og har fått 6 helt perfekte barn for det. Lykke lykke til!
Herkules Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Legen sendte meg på ul. og ga meg sykemelding for å ta det med ro Ikke mente han at jeg måtte ta det med ro, men at i min følelses situasjon hadde jeg det bedre hjemme enn på jobb
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Hm, var hos legen i stad da. Blødningen hadde nesten avtalt helt innen jeg kom dit, men hadde og har fortsatt vondt i mage og rygg. Snakket litt med legen og eneste hun gjorde var å ta hcg-test i urin og å ta blodprosent....? UL mente hun ikke hadde noe for seg. Der og da var jeg så forvirret at jeg sa ja og ha og gikk hjem. Men nå sitter jeg her og er bekymret igjen da siden jeg fortsatt har vondt i mage/rygg - og det kommer litt brun utflod fortsatt. Sannsynligvis er vel alt greit, men hvordan skal jeg klare å overbevise meg selv om det da? Skjønner heller ikke hvordan jeg skal få gjort no på jobben i morgen om jeg er like forvirret og tenker som nå.... Huff altså! Syteinnlegg fra meg!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 hei! alt er nok sikkert helt bra også siden du ikke blør,men jeg skjønner tankegangen din.. jeg blør enda..fikk ikke time før imorgen jeg da,men da kommer jeg til å be om en ul,ellers får jeg heller ikke ro kjenner jeg..om jeg ikke skulle få det kommer jeg til å bestille privat..der kan man jo i alle tifeller se om det er noe liv..
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Takk for alle svar forresten! Jeg er litt roligere nå, men fortsatt bekymret. Har mest lyst til å ligge rett ut og ikke gjøre noen ting, men det går jo ikke det heller:) Kanskje jeg skulle bestilt privat ul jeg også, for å roe meg helt ned..men litt usikker på hvor jeg gjør det i Drammen. Noen som vet?
babyborn08 Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hei du:) Skjønner hvordan du har det... Jeg blødde jeg også, når jeg var 8 uker.. Legen sa jeg bare skulle slappe av, fikk sykemld fredagen før påske og påskedagene.... men jeg var fortsatt så urolig som deg, så jeg ringte privat ul og fikk time på dagen.. det var i oslo! Det kostet med 1000 kr men var verdt det, så absolutt.. der fikk jeg se et hjerte som slo og hun kunne se at alt var i orden:) Hadde gjort det hadde jeg vært deg:) Etter det har jeg ikek vært noe bekymret.... Søk på privat ul på nettet i drammen så dukker det nok opp noe... Lykke til:)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Hadde en blødning i 5 dager når jeg var ca uke 7. Er nå i uke 12 og var på UL i dag! Hun som utførte UL sa at hjertet var veldig godt utviklet til at den var så liten, og at den var VELDIG aktiv til å være så liten. Den ville ikke ligge rolig i et sekund engang, så fikk desverre ikke noen bra bilder. Men bilder fikk vi:D så det er sikkert den vanlige festeblødningen du har fått. Men hvis du er veldig bekymret kan du gå til legen igjen å si at du KREVER en tidlig UL sånn som jeg=D Lykke til alle sammen!
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 dere som har blødd og det har gådd bra.. det var vel bare anlig friskt blod? aldri blodklumper liksom? uff tror jeg mister nå... men ingen vondt,,,
babyborn08 Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 når jeg blødde var det bare bare friskt blod.. merket det etter jeg hadde tisset, så var nok litt blod og urin sammen,... men det var veldig lyst, ingen klumper eller smerter.... har du smerter og klumper el? Blødd lenge? Lykke til... kryser fingrene for deg
sommermamma08 Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Jeg blødde i ca 1, 5 uke rundt uke 7... friskt, mørkt, klumper, ja.. alt som var! Det gikk kjempe flott og har nå en sprell levende gutt i magen min :D Håper det går bra med dere som blør! Det trenger ikke alltid vere farlig.. Skal tenke på dere! Vet hvordan det er..
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Åh, så godt å høre at det går bra med noen! Jeg mistet nemlig nesten alt av håp her i stad da jeg var på do og oppdaget at det kom en klump ut...ikke kjempestor men stor nok syns jeg..huff... Har bare blødd litt, og for det meste ganske mørkt, så fikk litt panikk her nå i stad...men får prøve å være positiv litt til! Hadde du veldig vondt i magen sommermamma08? Jeg har på en måte "bare" menssmerter, ikke noe kjempevondt lissom.. Æææ, blir smårar av å tenke på detta!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 jeg har blødd siden madag kveld, var hos lege nå, skal på sykehuset fredag på ny GU og en UL. Jeg har blødd/blør friskt og av og til kommer d mørkt blod,sånn koagulert blod, skikkelig ekkelt, men ser mange har hatt sånn og at d går bra, så jeg håper d går d med meg og.. Jeg har hatt menssmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå