Gå til innhold

Dere som har flyttet fra eks, hva med tingene til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal flytte fra der dere bor og eks skal bli værende i huset. Hvordan gjør dere det med rommet til ungene?

Tar dere med alle leker seng og hyller ect...?

eller kjøper dere nytt og lager nytt rom med nye ting?

bare lurer...

han er tre år og kommer ikke til å være så mye hos faren sin....

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg tenker slik: Ungens ting følger ungen...den som har ungen mest har også rett til å bestemme over tingene ungen hadde før bruddet. Men vet en at en uansett må kjøpe ny seng og nye hyller så kan man heller samarbeide rundt kjøp av dette. F.eks. hvis foreldrene skal dele 50/50 så må jo ungen ha 2 av en del ting, og da kan f.eks. det den allerede stå der det stod, og så kan foreldrene dele på utgiftene til kjøp av et nytt sett.

Skrevet

Da bør du ta med det meste er jo barnets ting og tryggere for han å få ha kjente ting rundt seg i en overgangsfase til et nytt sted og ny tilværelse.

Men ville også latt noe stå igjen slik at han har kjente ting også hos pappan sin.

Skrevet

Jeg tok med alt som fulgte datteren vår. Synes det var ganske riktig. Uansett så var det jeg som hadde betalt for senga hennes.

Skrevet

Sønnen skal bo mest hos meg. jeg har kjøpt det meste, så jeg tar med meg alt....

legger kanskje igjen noen leker han har fått av fars familie. Men jeg kommer til å pakke ned leker til overnattingsbesøk i et stort nett.

far må kjøpe nye møbler.

Skrevet

Dersom far skal ha samvær, så la noen leker ligge igjen. Møblene kan dere jo dele på? Her lot mor alt rælet og ubrukelige saker ligge igjen, mens hun tok med seg alle de fine tingene, all lego, togbane, bilbane, og de dyre tingene. Det som lå igjen var babysakene (han var 5 år) og en haug med kosedyr. Nå har han fått greit med leker osv i etterkant, men det var ganske trist i starten, ja...

Skrevet

Jeg synes det er naturlig å dele disse tingene på tilnærmet lik linje som man deler andre møbler og ting og tang. D.v.s. at moren får noe, og faren får noe. Og at det blir ordentlige leker og noen ordentlige møbler på hvert sted. Så må begge investere i noe nytt, tilnærmet like utgifter.

Vi delte på denne måten, noe annet ville vært helt unaturlig. Men det som min familie hadde kjøpt, tok jeg med meg, og jeg lot det som hans familie hadde kjøpt ligge igjen.

Forstår ikke at noen mener at det er en selvfølge at barnets utstyr følger moren. Dersom man har felles økonomi, bør også dette deles. Ikke minst av hensyn til barnet, som dermed får noe nytt og noe gammelt i sin nye tilværelse og hos begge foreldrene.

Skrevet

Fikk ikke med verken mine ting, snuppa sine ting (selv om jeg hadde kjøpt alt), møbler jeg kjøpte mens vi bodde sammen. Eneste jeg fikk med var mine og litt av hennes klær. Hun er 6 mnd, og aldri hos sin far. Anbefaler ikke å gjøre det på den måten ;)

Skrevet

jeg tok med meg alt av klær og alle leker og utstyr som kom fra min familie og lot det ligge igjen det som kom fra fars familie.og det ble ikke stort igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...