Gå til innhold

Foreldrekvote......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Lurer på en ting...

Jeg fødet i slutten av februar måned.. Har 45% fast stilling... ektemannen min har ikke rett på fedrekvote pga jeg jobber under 50 %..

Jeg har vært plaget med vondt i ryggen og store smerter i begge knærne.. Trenger derfor hjelp til de daglige gjøremålene...

Har hatt min mor hjemme i et par uker nå og det har vært fantastisk..

Mannen min er på arbeid og kan derfor ikke ta seg fri for å være hjemmeværende med meg....

Min mor kan ikke være hos meg hver dag,ikke svigermor heller pga arbeid.. så det jeg lurer på er om hva jeg kan gjøre for at mannen min skal få lov til å være hjemme med meg slik at han kan hjelpe meg å ta meg av babyen,uten at han skal miste inntekt.. Må jeg søke til de på trygde kontoret i samvær med legen eller? Jeg har permisjon i 10 måneder..

Har mannen min rett på noe selv om han ikke har rett på fedrekvote?

Jeg har ingen andre heller....

Håper noen har noen gode råd....

Takk

skal til fastlegen min på onsdag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg var kraftig plaget med bekken-smerter, og derfor fikk mannen hennes sykemelding for å være hjemme sammen med henne til hun ble bedre. Kanskje det er en løsning?

Skrevet

Hei..

Takk for svaret..

Jeg håper at lege også har noen råd på lager....Det verste er å gå i trapper og bøye seg,føles som om knærne mine smuldres innvendig,har aldri hatt det slikt før...

Hadde bekkenløsningsmerter da jeg gikk gravid,og også nå etter fødsel..Men vondt i knærne kom helt plutselig,etter et par uker etter fødsel... Kan jo godt hende at det er vekten som gjør at smerten er utholdende til tider, så jeg håper jeg blir kvitt mine resterende 16 kg..

gikk opp 31 kg kilo da jeg gikk gravid,slet med mye vann i kroppen på slutten..

Jeg håper mannen min kan få vær hjemme til jeg blir bra...

Men må han til legen for å få sykemelding? Eller søker man til trygde kontoret tro?

Går det utover min permisjonstid?

Skrevet

Nå er jo jeg langt fra noen ekspert på dette, kan kun svare ut fra hvordan det var for venninnen min og mannen hennes.

Han gikk til sin fastlege og fikk sykemelding, å det gikk såklart ikke utover hennes permisjon, siden han var sykemeldt.

Lykke til! :) Og god bedring.

Skrevet

Hei...

Mange takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...