Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare helt fortvilet her, i uke 22 og er bare totalt tappet for energi.

Har en gutt på 1 år så selvsagt blir dette svangerskapet litt annerledes, han er en aktiv krabat og er mye alene med ham grunnet jobbreiser til min mann. Den siste måneden har jeg følt meg helt på felgen, føler meg rett og slett syk konstant. Nå har vi nettopp hatt lang påskeferie hvor mannen har tatt hovedansvar for sønnen vår og jeg har både fått sove lenge og fått avlastning hver eneste dag. Tenkte derfor at jeg ville møte tiden etter påske med fornyet energi. Men den gang ei, kan best beskrive det som om jeg har influensasyke konstant, føler meg svimmel, sliten, vondt i hodet, vondt i ryggen, mye luft som setter seg fast i brystet og generelt som det eneste som duger er å bli liggende i sengen. Har både sjekket blodtrykk og urin rett før påske så alt virker bra. Hvorfor føler jeg meg da som jeg er overkjørt av en traktor???

Veldig sytete men vil bare høre om noen andre kjenner seg igjen og om det bare er slik at jeg må forvente de neste månedene blir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet hvordan du har det, dette er ikke noe greit! Har du fått sjekket jernlager og om du har mangel på vitaminer eller andre stoffer? Slike blodprøver er dessverre ikke obligatoriske lenger. Jeg fikk sjekket dette etter å ha gått og hanglet i 7 mnd, og etter små justeringer fikk jeg kreftene tilbake i løpet av mindre enn en uke. Er verd et forsøk i hvert fall! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Har en fastlege som hver gang jeg er der sier "Åh men du ser jo så bra ut!" uansett hva jeg har på hjertet...men skal der neste uke så kanskje jeg bare skal droppe sminke og komme i joggebukse og se litt mer ut som jeg faktisk føler meg ,-)

HI

Skrevet

Du høres ut som veninna mi sist hun var gravid -hun var helt på felgen. Helt på slutten sjekket legen hennes endelig jernlagrene, og de var kjempe lave (selv om hb var fin). Kort tid etter hun begynte på jerntilskudd var hun bedre, men da hadde hun slitt seg gjennom mange mnd!

Kanskje du kan begynne å spise vitamintilskudd for gravide med det samme, der er det både jern og diverse andre greier.

Skrevet

Jeg fikk høre fra alle bortsett fra mannen min at "du ser jo så godt ut!" uansett om jeg følte meg som et vrak. Og fastlegen sa bare at det var normalt å være sliten, selv om jeg satt og gråt på hver kontroll fordi jeg var så fortvilet over å være så utslitt. Fikk til slutt en henvisning til lege på svangerskapspoliklinikken og der ble jeg endelig tatt på alvor. Bel faktisk sammenlignet med ME. Det er nok viktig at du viser fastlegen hvordan du faktisk har det, ingen vits i å ta deg sammen. Lykke til!!

Hilsen første anonym.

Skrevet

Takker så masse for svar, følte meg som verdens mest sytete person men samtidig føler jeg at ikke kan være normalt. Har jo gått gjennom et svangerskap tidligere og selv om jeg forventet at jeg var mer sliten så synes jeg denne sykdomsfølelsen er noe rart med. Skal stålsette meg før neste legebesøk og be om flere prøver, vet at hun ikke har tatt kontroll av jernlageret mitt.

HI

Skrevet

Du bør få sjekket stoffskiftet ditt også, be legen ta prøver av det. Det er Tsh og ft4 han da bør ta. Mange som utvikler lavt stoffskifte unde graviditet (Hypothyreose). Verdt å sjekke ut i alle fall, du har symptomer som kan likne det.

Skrevet

Hvordan går det med deg, HI?? Har du fått tatt noen prøver? Fortsatt like utslitt? Håper det går bedre :-)

Hilsen første anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...