Gå til innhold

trenger litt hjelp her ang navnevalg!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer har kallt barne i magen for theodor siden jeg var 4måner. han liker så godt d navne. hele hans familie liker d også,å kaller barnet d nor de snakker om han.

men ingen i min familie liker d navne,å jeg vet ikke om jeg liker d så kjempe godt jeg heller. jeg vill ha matheo!! jeg synst d er så nydeli.

jeg har ikke fått kost meg med navne leting heller,for uansett hvilket navn jeg foreslår til sambo sier han bare:nei,han skal hete theodor.

hva vist jeg ikke blir vandt til,eller bjynder å like navne? hva gjør jeg da?

jeg synst jo d er litt domt å nekte d navne også da,for jeg vet jo hvor ekkelt d er når man virkeli liker et navn,å så får man ikke brukt d.

hva hadde dere gjort? trenger sårt råd:( er i uke 38+6,så har liksom lyst at vi skal bestemme oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med dette selv, men alle par jeg kjenner har hatt "vetorett" på navn de ikke liker. Dvs begge må like navnet, ellers er det ikke aktuelt. Det må da være rimelig???

Skrevet

Men synes nå Theodor er utrolig søtt jeg, da

Skrevet

Skal jeg være ærlig syns jeg det er litt dårlig gjort av samboeren din å begynne å kalle barnet for Theodor uten at dere er blitt enig.

Det gjør jo det hele mye vanskeligere når den lille allerede "har fått" ett navn. Kan det være en mulighet med dobbelt-navn?

Sånn at dere begge får "viljen" deres?

Uff, syns det hørtes ut som en vanskelig situasjon du er i....siden du ikke liker navnet samboeren din så gjerne vil ha.

Hva syns han om Matheo?

Skrevet

takk for svar jenter:)

ja d er veldi vanskeli siden han har funnet et navn han har blitt "vandt" til. jeg har sagt til han helt alvorli at han må legge d navne litt til siden å vere open for andre navn. da sier han ja...men så etter en dag eller 2,så er han tilbake på navne.

d er så vanskeli å få til et dobbelt navn på theodor:/ off..

han sier at han ikke liker matheo. han sier at d er et bibel navn? jeg kan ikke si at jeg vet om d er i bibelen eller ikke,å kan ikke si at jeg bryr meg heller. jeg tenkte at matheo var bra,soden d slutter på theo...

d som er enda verre egentli er at svigerfar hele tiden spøker til datteren vår på 51/2 år om navne. som: hva skal broren i magen hete? theodor? å hun sier nei d skal han ikke. så hun liker d ikke heller,men d har vell litt med at jeg har sagt at vi har ikke bestemt oss. men tenk om d blir d navne da,å så liker ikke hun d? offf nei dette er vanskeli:/

Skrevet

Hvis samboeren din har noe imot navn med bibelsk betydning, kan du informere han om at både Theodor og Matheo betyr "Guds gave". Ihvertfall ifølge navneguiden her inne på bim.

Så det blir jo ett ganske dårlig argument fra hans side da, hehe :)

Hadde det vært meg, ville jeg KREVD at han skulle slutte å kalle babyen i magen for Theodor!

Du blir jo ikke akkurat noe mer glad i det navnet når det blir tvunget på deg!? Kanskje hvis han (og alle de andre) slapper av med maset, at dere blir enige til slutt. Det må dere jo bli :) Å for alt du vet kan det jo kanskje hende at Theodor etterhvert blir aktuelt for deg også...?

Nå har dere jo ikke akkurat all verdens med tid på dere heller...du har jo ikke lenge igjen før gutten din kommer.

Masse lykke til! Håper det ordner seg til det beste for alle :)

Skrevet

jeg og mannen min hadde blitt enige om Maikel til gutten vår.. men da han ble født, så vi på han.. og sa.. dette er ikke en Maikel... han heter David <3<3<3 så.. vent til barnet er født.. kan hende samboern din ikke synes theodor passer, etter han er født.. hvem vet.

Skrevet

Han kan ikke bare si at ungen skal hete Theodor, syns det er skikkelig dårlig gjort å bare si at sånn er det, gidder ikke diskutere mer!

Hvis du ikke liker Theodor, så si klart ifra. Kan hende han da sier det samme om Matheo, da får dere bli enige om et annet navn. Det er viktig at begge liker navnet. Og hva resten av familien mener, er IKKE viktig.

Ikke la deg presse til å bruke et navn du egentlig ikke liker, tror du kommer til å angre på det......

Skrevet

Høres nesten ut som om han har rottet seg sammen med familien sin om det navnet?? Vi har gjort det slik at ingen har fått vite noe om hva vi tenker ang navn før vi begge er enige om navn. Denne gangen har vi også hvert vårt navn som vi ønsker, derfor er det ingen andre som vet noen av navnene. Nettopp fordi vi ønsker at det er VÅRT valg, uten å bli påvirket av noen andre. FOr hva familien mener er totalt urelevant, det er ditt og barnefarens valg, og dere bør jo være enige.

Hva om dere starter litt på ny frisk. Lager hver deres liste, som gjerne må starte med Theodor og Matheo, men som f.eks. må inneholde 5 andre navn dere kunne tenke dere, og se om dere kan enes om et navn. Ellers er jo ikke navnene så ulike, tenker jeg, så det må da gå an å bli enig her? Dere har jo Theo felles :)

Men forklar for han (rolig, uten å virke kritiserende) at det at han konstant bruker et navn dere ikke er enige om gjør at du får et litt anstrengt forhold til det navnet, og at dere kanskje får bli enige før dere begynner å kalle barnet et navn.

Skrevet

Theo var jo ett godt forslag da (?)

Det er jo midt i mellom :-)

Skrevet

tusen takk for alle svar:)

ja jeg er helt eni i alt dere har sagt her,å jeg har sagt alt til ha også. jeg også har tenkt at jeg kansje blir vant til navne,men d er som dere sier at d er vanskeli når navne liksom blir tvunget på meg:/ men så er d siste barnet vårt,å en gutt,så jeg føler liksom at han skal få bestemme...men d blir liksom ikke rikti d heller. jeg liker selve navne,men d minner meg mer om et kosenavn man har på en teddy bjørn eller en hund eller noe.så jeg må liksom smile hver gang jeg hører d:)

theo var d første jeg sa. (før matheo) men da sa han at d høres ut som noe man sier når man driter!! han skulle gjøre skikkeli narr av d navne da vet du:/ så etterpå sier han theodor. d er jo neste d samme!

ja d virker som de rotter seg litt sammen. jeg har lest opp masse navn som jeg synst er fine...men han sier liksom bare theodor. men jeg har sagt at vi får se åssen gutten ser ut før vi bestemmer oss. å jeg har også sagt at jeg kan ikke kalle gutten mitt for et navn jeg ikke er fortroli med. å han er eni i d da...men jeg vet at han ønsker d navne så sterkt...

Skrevet

å at theodor betyr: guds gave vet jeg. for tanten til sambo sjekket d opp,å sa d til oss. da sa ikke sambo noen ting..

Skrevet

har gått på samme blemma selv.. sa jeg ville ha lyse striper, kalde lyse, så de ikke er gule.. og at jeg ikke ville bli helblonda, men jevnt lyse striper.. endte opp med å se ut som en bleika hore, sorry utrykket.. var ganske trasig og kjempedyrt! dumme meg greide ikke klage.. ble faktisk mye finere da jeg gjorde det hjemme selv sist gang..

er mange flinke frisører som får til akkurat det du vil, mens noen ganger går det helt skeis, desverre... hvis du fremdeles har tid kan du jo gå innom å si at du ikke er fornøyd, angrer på at jeg ikke gjorde det!

Skrevet

næmmen jøss! hva skjedde nå? haha, jeg satt jo å svarte på en tråd om hårfaring.. sorry altså, vet ikke helt hvordan det havnet her..

hehe, ja da kan jeg jo samtidig si at dere bør være enig i navnet, og som sagt over, ikke navngi før etter fødsel, da faktisk en god del finner ut at navnet ikke passer etter barnet er født, selv om de var enig om drømmenavnet i forveien... er iallfall greit å si at du ikke vil navngi babyen før dere er enige begge to og han er født :)

lykke til!

Skrevet

hehe drit bra:D jeg sjønte ingenting her jeg satt å las:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...