Gå til innhold

hvor mange kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor mange kilo som er vanlig å legge på seg til nå jeg :)

er i uke 17 og har lagt på meg 3kg. venninda mi er i uke 22 og har ikke gått opp mer en 2.5kg. blir jeg kjempe diger? eller er dette helt vanlig? noen som vet hvor mye jeg kan forvente å gå opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle legger på seg forskjellig :) noen går opp masse med en gang, andre tar det igjenn på slutten . noen går jevnt opp hele veien .. men 3 kilo til uke 17 er ikke masse :) 15 kilo er helt innen for normalen og legge på seg,, kansje blir det mindre for deg kansje bilr det mere. uansett skal man ha litt og ta av etter fødselen også når man ammer :)

dette er min tredje og har lagt på meg forskjell hver gang så tror ikke det er noe fasit på dette.

bare kos deg og nyt att du er gravid :)

Skrevet

40 uker Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

Som andre sier, det er utrolig individuelt!!!

Forrige svangerskap la jeg på meg 14 kg og var enormt stor, nå er jeg i uke 19 og har gått ned to kg siden jeg ble gravid (helt normal vekt i utgangspunktet) men er allikevel enorm! Seriøst, alle tror jeg har termin i juni, men det er i slutten av august....

Noen går opp 30 kg og mister alt rett etter fødselen, andre går opp 15 og sliter i årevis etterpå. Vanskelig å styre, det beste du kan gjøre for deg og babyen er å spise sunt, være i aktivitet og kose deg med de kiloene som kommer!

Skrevet

Jeg tror ikke du skal tenke på hvor mye du legger på deg, du skal legge på deg men utover 30-40kg blir vel drøyt. Legen eller jordmoren din sier nok noe til deg hvis de mener noe er utenfor normalen. Kos deg med å være gravid og nyt været som kommer fremover nå med å gå turer :)

Skrevet

hei;) er bare i uke 13 jeg da men har ikke gått opp noe særlig tror jeg. sist kontroll hadde jeg gått ned. men legen sa det var normalt å ha lagt på seg rundtom 2 kg 4 første mnd. men det er veldig forskjellig fra kropp til kropp;) noen spiser jo mindre enn andre osv.. det varierer veldig.

Skrevet

Hei!

Er i uke 21 og har gått opp 6 kg. Har spist mye mer enn vanlig, så jeg er ikke så overrasket. Gikk opp 22 kg med førstemann og alt var vekk i løpet av det første halvåret. Har ikke lyst til å gå opp mer enn normalt denne gangen, da det ikke er en garanti at det forsvinner etter fødsel.

Skrevet

Huff jeg kom inn på denne tråden fordi jeg føler at jeg har lagt på meg så mye, andre ser det også. Jeg er i min 13uke. Vekten viser imidlertid bare 1,8kg. Men det virker som mye mer. Familie og venner har faktisk kommentert at jeg har lagt på meg. Jeg trodde ikke jeg skulle bli opphengt i dette før jeg ble gravid, men jeg føler meg virkelig ikke vel. Håper inderlig dette gjevner seg ut på kroppen etterhvert som magen begynner å vokse...

Sukk!

Skrevet

Jeg er 22+0 i morgen og har lagt på meg 4,5kg ca. Var ganske tynn fra før, så det synes vel bare på magen, selv om jeg har fått kommentarerer om at jeg "har blitt rundere i ansiktet".. ;)

Skrevet

hoi og hoi, er i 13uke, og har gått opp fra 52 til 60,3, så ned til 58 igjen...har uansett lagt på meg 6-8kg...som har lagt seg på ridebukselår, rompe, og ei fettslyngse på magen...ser ikke gravid ut i d hele tatt, kun lubben!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...