Gå til innhold

Hehe.. Jeg tror noen prøver å svindle oss ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bil ute til salgs og fikk plutselig mail fra en som var interessert. På engelsk. Ringer Nigeria-svindel i ørene mine med engang, men svarte nå likevel, skal bli morsomt å se hvordan saken evt utvikler seg. Kan jo hende henvendelsen var seriøs, men har mine tvil. Noen som har vært borti dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da rimelig at en innflytter vil kjøpe bruktbil?

Skrevet

Jeg ville tenkt at en av våre nye landsmenn vil kjøpe seg bil... Ikke noe mer eller mindre en det...

Skrevet

Mjo, men villig til å betale asking price uten å ha sett bilen engang? Kanskje bare vi som er litt mistroiske av oss, hehe...

Skrevet

Fikk nytt svar. Joda, han bodde vist nok i Sveits og skulle kjøpe bil til sønnen sin (som da ikke kunne hente den selv? Ja for det er jo sannsynlig, kjøpe en 10 år gammel bil i et annet land til en sønn osm ikke bor her?) og vi måtte bare oppgi om det var skader på bilen så skulle han sende oss en sjekk med ekstra penger. Vel, jeg tillater meg å tvile, hehe... Høres alt annet enn sannsynlig ut, og jeg fatter virkleig ikke at noen kan gå på slike, min mann og jeg satt og småhumret da vi leste dagens mail, synes jo det er litt morsomt vi da, har aldri blitt forsøkt svindlet før ;-) Men skal sende mail med kopi av mailene vi fikk til de vi har bilen til salgs hos slik at de kan blokkere ute den mailadressen for fremtiden.

Skrevet

Samboeren min solgte bilen sin på finn.no for 2 år siden. Var en fra andre kanten av landet som kjøpte den uten å ha sett den og betalte det den kostet (ok, han hadde satt ned prisen et par ganger for å bli kvitt den, var ute veldig mange like biler akkurat da). Han som kjøpte den satte pengene inn på konto og tok fly hit og kjørte bilen hjem.

Høres litt rart ut at sønnen ikke kan hente bilen da, men skjønner ikke helt hvordan de svindler dere, har han bedt dere sende penger eller noe slikt?

Skrevet

Nei, men dette er stander opplegg. Først viser de veldig interesse og fremstår som seriøse. Så sender de en sjekk (som er falsk) med et høyere beløp enn det man forlanger. Da man så gir beskjed om at beløpet er for stort, så beklager de feilen og ber en sende mellomlegget i retur til deres konto. Så om vi hadde fortsatt nå ville vi mottatt en sjekk, som nok 99% sikkert ville vært falsk ;-)

Er litt anderledes med en nordmann på andre siden av landet som overfører penger og en som svarer på pinlig korrekt oppstilt engelsk (klokken 3-4 om natten, de har vel samme tidssoner i. Sveits som her?) og vil betale mer for bilen enn vi forlanger, og vil sende oss sjekk.

Skrevet

Ja, det er klart, når du fremstiller det sånn... :) Tenkte ikke på at noen kan være dumme nok til å sende en sjekk tilbake - før de evt har mottatt pengene på konto... men når man ser hvor mange som har gått på nigeriabrevene så kan man jo begynne å lure!!

Skrevet

Ja det kan du si. Jeg kan være smånaiv selv til tider, men så lettlurt er til og med ikke jeg. Er dog spent på om vi får noen flere mailer i natt da ;-) Når skrev jeg bare at vi godtok kun kontanter, norske sådan, så får vi se om de skipper å svare eller prøver videre. Selvsagt det KAN jo være en som er seriøs, men sjangsen for det er vel omtrenlig en promille....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...