Gå til innhold

Hvordan foregår dette med lege og jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har enda ikke vært på min første kontroll hos legen, men skal ringe og bestille time i morgen. Vil legen hjelpe meg videre med å finne jordmor, opplyse om når jeg skal dit osv - eller er dette to separate tjenester som ikke samarbeider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De samarbeider vel ikke akkurat,men legen min visste hvilke helsestasjoner som hadde JM.

Hvis du går inn på nettsiden til kommunen din så finner du det der også.

Skrevet

er vel noe samarbeid, men en bestemmer selv om man vil gå til lege og eller jordmor...

jeg fikk beskjed på min første legekontroll at kontrollene var ca. annenhver gang lege/jordmor.

min erfaring hittil er at eneste grunnen en går til lege er visst der er medisinske årsaker (sykemelding, evt. medisiner og slikt..), for jordmor og lege gjør akkurat det samme...

det jeg har tenkt hittil er at med evt. nestemann så ønsker jeg bare å gå til jordmor, da jeg har hatt mye mer utbytte av de timene enn legetimene..

Skrevet

Takk for svar! Da regner jeg med at det blir opp til meg å bestille time hos henne...

Men når skal jeg gjøre dette? Regner med at jeg har første kontroll hos legen rundt uke 12?! Da trenger jeg vel ikke dra til jordmor på en stund?

Skrevet

Jeg fikk ikke time hos legen før i uke 13.ville ikke ha meg inn før.

Jm timen er vel i uke 16 sånn vanligvis.

Ikke alle JM godtar at man bare går til de,er litt forskjellig.

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg til lege og jordmor annenhver gang, og mot slutten tok jeg alle kontrollene hos jordmor.

Denne gangen har jeg bare vært hos lege en gang(uke 15) og ordinær ul(uke 18). Nå er jeg 21 fullgåtte uker, og har ikke ny legetime før om tre uker. Jordmortime får jeg kanskje ikke, fordi det ikke er nok jordmødre tilgjengelig i min bydel, før etter min termin. De jobber på saken, og får muligens en ekstra jordmor fra mai, så da kan det hende jeg får en time el to hos jordmor før termin. Står på venteliste.

Skrevet

Sist gikk jeg til jordmor/ lege annenhver gang, mens denne gangen har jeg bare vært hos jordmor foruten om første kontroll som var hos lege. Har ikke hatt bruk for lege..

Skrevet

Jeg har hatt de fleste av kontrollene mine hos jordmor denne gangen, sist var det annenhver gang hos jordmor/lege. Nå var jeg kun hos lege for sykmelding. Det som er dumt nå er at legen min er sykmeldt og kommer ikke tilbake på en stund,. Jordmor har ferie, så skal til henne i dag og så er hun ikke tilbake på jobb før den 15 april, da kan det hende jeg har født. Har termin 14 april. Så jeg må ¨gå til en vikar lege de siste ukene som jeg ikke kjenner og som jeg ikke vet om har så mye erfaring med gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...